اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خطیب‌زاده: جزایر سه‌گانه قلمرو ابدی ایران سرافراز در قلب خلیج همیشه فارس هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: جزایر سه‌گانه قلمرو ابدی ایران سرافراز در قلب خلیج همیشه فارس و چشم و چراغ وطن هستند.

خطیب‌زاده: جزایر سه‌گانه قلمرو ابدی ایران سرافراز در قلب خلیج همیشه فارس هستند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (شنبه) ۱۴ خرداد ماه در توئیتی درباره جزایر سه گانه ایرانی (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی) نوشت: حتی یک وجب از خاک میهن، به مثابه همه ایران است. 

‏وی افزود: جزایر سه‌گانه قلمرو ابدی ایران سرافراز در قلب خلیج همیشه فارس و چشم و چراغ وطن هستند. 

‏خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: بوسه بر دستان مرزبانان غیورمان می‌زنیم که برای حفظ وجب وجب این خاک پرگهر، استوار ایستاده‌اند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پنجشنبه ۱۲ خرداد با رد اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۵۲ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، صدور چنین بیانیه‌های تکراری و مخرب را نشان از رویکرد سراسر اشتباه و سردرگمی راهبردی برخی کشورهای عضو این شورا در قبال جمهوری اسلامی ایران خواند.

شورای همکاری خلیج فارس در این بیانیه باز هم به تکرار ادعاهای بی اساس همیشگی خود درباره جزایر سه گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی پرداخته و ایران را به اشغال این جزایر متهم کرده و خواستار پایبندی ایران به «اصل حسن‌همجواری و احترام به حاکمیت‌ کشورها» شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه با تاکید مجدد بر مواضع همیشگی ایران، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند. تکرار این مواضع مداخله جویانه به هر شکلی کاملا مردود است و هیچگونه تاثیری بر واقعیت های موجود حقوقی و تاریخی نداشته و نخواهد داشت. دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود همواره راهکار حل مسائل منطقه را بر مبنای تعامل و همکاری با همسایگان دانسته و از ابتکارات ایجابی در زمینه توسعه مناسبات، مبتنی بر اصول و قواعد بین‌الملل استقبال می‌کند. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول