اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

سوت زنی منجر به افزایش اعتماد به بازار سرمایه می‌شود

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: سوت زنی تخلفات، منجر به اعتماد بخشی به بازار سرمایه می‌شود که می تواند با نظارت مردمی جلوی برخی تخلفات و رانت ها را بگیرد.

سوت زنی منجر به افزایش اعتماد به بازار سرمایه می‌شود

موسی غضنفر آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌، با تاکید بر لزوم توجه افراد تازه وارد به بورس و سهامداران خرد به گزارش‌های کارشناسی متخصصان بازار سرمایه، اظهار داشت: مردم نباید املاک خود را بفروشند و سرمایه خود را وارد بورس کنند.

وی گفت: خرید سهام باید با بخشی از سرمایه فردی انجام گیرد که قابل استفاده در کسب و کار نیست، لذا آن را در بورس قرار می‌دهد تا دیگران بتوانند از سرمایه وی استفاده کرده و سودش به سهامدار برسد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: شرایط بورس در حال حاضر خوب است، برخی افرادی که با سرمایه مردم در بورس بازی می‌کردند، بازداشت و وضعیت کنترل شده است و این می‌تواند نوید بخش آن باشد که بازار بورس جایگاه و اعتبار خود را  ارتقا بخشد.

وی همچنین در مورد حمایت سازمان بورس و اوراق بهادار از گزارش‌های سوت زنی و رصد تخلفات از سوی مردم، گفت: طرح سوت‌ زنی در دستور کار کمیسیون قضایی قرار دارد؛ در این طرح تلاش داریم، اقدامات در چارچوب قانون انجام شود، یعنی نحوه گزارش تخلفات و فسادها و همچنین بررسی این گزارش و صحت مطالب مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس افزود: سوت زنی تخلفات، موضوع ساده‌ای نیست، چرا که ممکن است شغل افراد گزارش دهنده و یا جان آنها مورد خطر قرار گیرد و یا تهدیداتی متوجه مردم شود، همه این‌ها نیاز به قانون دارد، اما باید قانون جامع و کاملی داشته باشیم.

غضنفر آبادی خاطرنشان کرد: سوت زنی منجر به اعتماد بخشی می‌شود، یکی از بسترها بازار سرمایه است که می‌تواند با نظارت مردمی جلوی برخی از تخلفات و رانت‌ها را بگیرد.

انتهای پیام/ ت 52

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول