اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

امام جمعه لواسانات: جلوی ویلا سازی در دره نوجوان گرفته شود/ کسی با ساخت‌وساز بستر رودخانه کاری ندارد

امام جمعه لواسانات با اشاره به ساخت‌وسازهای جدید در بستر رودخانه گفت: نباید منتظر ماند تا ساختمان یازده طبقه در بستر رودخانه ساخته شود، بعد دستور قضایی بدهند که باید تخریب شود و در نهایت هم به‌علت هزینه‌های بالا تخریب انجام نشود.

امام جمعه لواسانات: جلوی ویلا سازی در دره نوجوان گرفته شود/ کسی با ساخت‌وساز بستر رودخانه کاری ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شمیرانات، حجت الاسلام علی‌اکبر ایمانی امام جمعه لواسانات، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش لواسانات اظهار کرد: حادثه متروپل حادثه بسیار تلخی بود ضمن عرض تسلیت به ملت ایران و کسانی که در این حادثه آسیب دیدند و تشکر از دولت برای تسریع در آواربرداری و حضور امروز آقای رئیسی در محل حادثه باید اظهار تاسف کنیم از کوتاهی‌های مسؤولان اجرایی شهرداری‌ها و دستگاه‌هایی که متولی کار بودند.

وی گفت: به شهرداری و شورای شهر لواسان تذکر می‌دهم راجع به ساخت‌وسازهایی که در شهر انجام می‌شود مراقبت بیشتری داشته باشند که سازه‌ها استحکام لازم را داشته باشد تا مبادا حادثه‌ای پیش بیاید و آسیب غیرقابل‌جبرانی وارد بشود.

امام جمعه لواسانات بیان کرد: متأسفانه مشکلاتی مثل بحث حریم صد و پنجاه متر و طرح هادی در شهر و روستاها وجود دارد که سال‌ها برای آن چاره‌اندیشی نشده است و تا زمانی‌که تعدادی از مسؤولان شهر پروازی باشند و تا زمانی‌که نمایندگان شهر تهران حاضر نباشند به موکلان خود سر بزنند و بگویند ما کارهای کلان ملی را دنبال می‌کنیم و فرصت حضور در بین موکلان خود را نداریم نمی‌شود امیدی به حل مشکلات مردم لواسانات و رودبار قصران داشت.

ایمانی افزود: انسان از این خانواده شهیدی که در روستای کلان و لواسان بزرگ و قوچان و کردیان راحت آباد و روستاهای دیگر سکونت دارد و نمی‌تواند یک آمپول تزریق کند و امکانات درمانی  آن  در حد صفر است خجالت می‌کشد.

وی تصریح کرد: بنده از آقای استاندار که جوان متدین، انقلابی و دلسوز است توقع دارم در رابطه با معضلات انباشته‌ منطقه لواسانات و رودبار قصران چاره‌اندیشی کند و دستور دهد بررسی کنند چرا روستاهای منطقه از سکنه خالی‌شده، چرا خانواده‌های بومی حق ساخت‌وساز ندارند و مجبور هستند زمین‌های خود را بفروشند و عده‌ای خوش‌نشین با پول و زدوبند این‌همه ویلا و ساختمان بسازند.

امام جمعه لواسانات ادامه داد: اگر دنبال این هستید که کسی در حریم صد و پنجاه متری رودخانه ساخت‌وساز نکند چرا جلوی ویلاسازی ها در دره نوجوان نمی‌گیرید داخل دره در بستر رودخانه هم ساخت‌وساز شده و کسی هم کاری به این ساخت‌وسازها ندارد.

ایمانی خاطرنشان کرد: بنده همین‌جا از دادستان می خواهم نباید منتظر ماند تا ساختمان یازده طبقه در بستر رودخانه ساخته شود، بعد دادستان‌کل بگوید باید از ریشه تخریب شود و نمایندگان و تمام دست‌اندرکاران متخلفان محاکمه شوند و به‌علت هزینه بالای تخریب نه‌تنها انجام نشود بلکه مالک ساختمان نیروهای جدیدی را برای آن هتل استخدام کند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول