اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

رضاییان: صورت های مالی به خاطر طلب ویلموتس رد شد/ بازیکنان هم موافق بازی با اروگوئه نبودند

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: یکی از دلایل رد صورت های مالی فدراسیون از سال 98، آوردن بدهی به ویلموتس در این صورت ها است.

رضاییان: صورت های مالی به خاطر طلب ویلموتس رد شد/ بازیکنان هم موافق بازی با اروگوئه نبودند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بهرام رضاییان درباره دلیل ارتباط نگرفتن دراگان اسکوچیچ به عنوان یک سرمربی کروات با مسئولان فدراسیون ها و تیم‌های دیگر برای برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال مقابل تیم‌هایی مانند کرواسی، مونته نگرو و صربستان اظهار داشت: قبلا این کار اتفاق افتاده و کی‌روش از ارتباطش استفاده می‌کرد. تا جایی که اطلاع دارم اسکوچیچ هم در این زمینه صحبت کرده اما این موضوع مربوط به فیفادی دوم است. تیم‌های اروپایی اکنون درگیر مسابقات لیگ ملت‌های اروپا هستند و فقط تیم‌های آمریکای جنوبی و آفریقا مانده‌اند.

وی درمورد اتفاقات مجمع 10 خرداد، توضیح داد: مجمع خوبی بود. خیلی وقت بود مجمع برگزار نمی‌شد و یکی از سوالاتی که مخاطبان، اعضا و رسانه‌ها داشتند همین بود. اعضای محترم مجمع درخواست‌هایی داده بودند که هیات رئیسه تایید کرد و در مجمع طرح شد. تصمیم‌های خوبی هم گرفته و قرار شد رئیس بعدی فدراسیون، 8 شهریور انتخاب شود. امیدواریم این چالش‌ها با حضور رئیس بعدی برطرف شود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درمورد اینکه اعضای هیات رئیسه بعد از عزل شهاب عزیزی خادم عملکردی مشابه یا حتی چه بسا ضعیف‌تر از او داشتند و حتی ماجرای صورت های مالی که مطالبه اصلی اعضای مجمع است  شفاف نشده، گفت:  اعضای مجمع ایرادات واردی را در مجمع اخیر مطرح کردند. درمورد صورت‌های مالی بارها در هیات رئیسه بحث شده اما این صورت‌ها توسط حسابرس مستقل از سال 98 رد شده است. تا جایی که من پرسیدم دلیلش هم این است که مبلغ قرارداد ویلموتس را در صورت‌های مالی گنجانده‌اند و این مبلغ زیاد، فدراسیون را زیان‌ده کرده است. البته هیات رئیسه قبلی بحث درستی می کند و می‌گوید هنوز رای قطعی ویلموتس مشخص نیست و ما هم از فیفا مطالباتی داریم. به همین دلیل این بدهی را کنار بگذارید. 

رضاییان ادامه داد: دلیل دیگر این است که برنامه مالی نداریم. البته بودجه نداریم که بخواهیم طبق آن برنامه ریزی کنیم. باید به تناسب اردوها و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی، عددی را پیش‌بینی کنیم. باید این عدد و هزینه‌ها را کنار هم بگذاریم تا صورت مالی تهیه شود و پس از تصویب در هیات رئیسه فدراسیون آن را به مجمع ارائه بدهیم. تاکنون این را آرائه نکرده ایم اما قرار شده این گزارش به مجمع عمومی بعد از انتخابات 8 شهریور ارائه شود که حداقل شش ماه دیگر است.

وی درمورد اینکه نداشتن برنامه مالی در آستانه جام جهانی به تیم ملی ضربه می‌زند، گفت: در این چند وقت تمام کمیته‌های فدراسیون فوتبال حتی کمیته تیم ملی، برنامه های خود را داده و هزینه‌ها را اعلام کرده‌اند. این اعلام هزینه‌ها جمع آوری شده است. فکر می‌کنم در اولین جلسه هیات رئیسه این گزارش مصوب شده و به مجمع ابلاغ می‌شود. از این لحاظ اکنون مشکلی نداریم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه پس از مجمع مسائلی مطرح شد مبنی بر اینکه با توجه به کنار گذاشته شدن مهرداد سراجی دیگر جلسات هیات رئیسه با هفت نفر به حد نصاب نمی‌رسد، پاسخ داد: اساسنامه این موضوع را پیش‌بینی کرده است. اگر تعداد اعضای هیات رئیسه در آن روز به زیر 50 درصد می‌رسید باید در بازه زمانی خیلی کم، سریع انتخابات را برگزار می‌کردیم. باید از سراجی تشکر کنم و برای او آرزوی موفقیت دارم اما حدنصاب با کنار گذاشتن او به هفت نفر رسید و به آن حدنصاب نمی‌رسیم، باید رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون یک نفر را به عنوان سرپرست برای جانشینی سراجی منصوب کنند و وی تا 8 شهریور در جلسات هیات رئیسه شرکت کند.

 


رضاییان درمورد گزینه جانشینی سراجی، توضیح داد: ماجدی چند گزینه دارد اما هنوز به قطعیت نرسیده است. ان‌شاءالله در هفته‌های آینده بحثش تمام می‌شود. البته این فرد باید جزو مدیران باشگاه‌ها باشد.

وی درخصوص اینکه می‌توان متوقع بود نقص‌هایی که در کمیته‌های مختلف فدراسیون فوتبال در دوره های مختلف و حال حاضر وجود داشته تا 8 شهریور بهسازی شود و آیا قانون به ماجدی و هیات رئیسه اجازه می‌دهد در این کمیته‌ها نفر جدیدی را بگذارد، عنوان کرد: برخی از کمیته‌های ما مسئول ندارند. چالش‌هایی وجود دارد و هیچکس نمی‌تواند مدعی باشد فدراسیون در بهترین حالت است زیرا اینگونه نیست. برخی کمیته ها نیاز به ترمیم دارند. افراد برخی کمیته ها نیز هنوز به حد نصاب نرسیده‌اند. امیدواریم سریع‌تر این کار انجام شود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد تمدید مهلت فعالیت ارکان قضایی فعلی فدراسیون فوتبال تا زمان مجمع بعدی پاسخ داد: کمیته‌های مستقل باید فرایندی را طی کنند ابتدا باید اعضای آنها در کمیته انتخابات مشخص شود و پس از طی کردند فرایندی مشخص انتخاب شوند. اکنون فدراسیون فوتبال با سرپرستی میرشاد ماجدی اداره می‌شود و رئیس ندارد، اما کمیته انتخابات تشکیل شده و افرادی که قرار است برای ارکان قضایی پیشنهاد شوند در آن کمیته فرایند را می‌گذرانند. ان‌شاءالله در مجمع 8 شهریور اعضای کمیته‌های مستقل و قضایی هم انتخاب می‌شوند.

رضائیان درباره اینکه انتخاب کانادا به عنوان حریف تدارکاتی برای تیم ملی پیشنهاد چه کسی بود، گفت: دقیق و با صراحت نمی‌توانم بگویم پیشنهاد این بازی را چه کسی طرح کرد، اما سرمربی تیم ملی از این مسابقه استقبال کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با کانادا در دوحه بازی نکردیم، گفت: محل بازی در قرارداد گنجانده شد، فدراسیون‌ها مستقل هستند،‌بعید هم می‌دانم پیشنهاد شده باشد کانادا می‌خواست به دوحه بیاید اما فدراسیون فوتبال ما اصرار کند که بازی در کانادا برگزار شود، زیرا بعد مسافت زیاد است. تیم ما الان راحت به قطر رفته و اردو زده است. برای این 14 روز راحت هستیم. شک نکنید این گونه نبود که کانادا بخواهد به دوحه بیاید و ما بگوییم بازی را در ونکوور برگزار کنیم. 

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بحث حضور در کانادا هم فقط متعلق به همین بازی نبود، تا جایی که کار پیش می‌رفت برگزاری دو دیدار در این کشور قطعی شده بود بحث بازی سوم مطرح بود، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. 

رضائیان در مورد اینکه کانادا از لحاظ فنی گزینه بسیار مناسبی بود و اما سفر به این کشور با وجود فضای ملتهبی که در این چند وقت مطرح شد، آرامش را از تیم ملی می‌گرفت و حتی امکان داشت حاشیه‌های این سفر در ذهن ملی‌پوشان تاثیر بگذارد،‌ اظهار داشت: پس از قرعه‌کشی جام جهانی در قطر زمزمه برگزاری بازی با کانادا مطرح شد، طبق آنچه از صحبت‌های دوستان فهمیدم شخصی به نام ماریتینتی که معاون دبیرکل فدراسیون کانادا است مستقیم با فدراسیون ما ارتباط برقرار کرده و پیشنهاد برگزاری بازی را داده بود. همه کارها موافق و مخالفانی دارد،‌شاید به همان دلایلی که گفتید برگزاری بازی در کانادا مخالفان بیشتری داشت اما فدراسیون این کشور تا روز آخر پای درخواست خود ایستاده بود. در ادامه سیاسی‌کاری اتفاق افتاد و نخست‌وزیر کانادا به ورود به این بحث بازی را کنسل کرد. 

 

وی در مورد اینکه چگونه دراگان اسکوچیچ قبول کرد تیم ملی برای برگزاری یک بازی به کانادا برود اما با انجام شدن دیدار با اروگوئه در این مخالفت کرد، گفت: تیم ملی برای دو یا سه بازی قرار بود به کانادا برود، قرار بود چند ساعت پس از دیدار با کانادا در ونکوور به تورنتو برویم و یک بازی دیگر برگزار کنیم. بحث اروگوئه هم نهایی شد اما چند شب پیش بررسی کرده و متوجه شدیم کوتاهترین زمان پرواز به این کشور 22 ساعت است. حتی شنیدیم برخی بازیکنان گفتند این فاصله باعث می‌شود هم اردو را از دست بدهیم و هم دچار خستگی مضاعف شویم. دوستان اعتقاد دارند از این فیفادی که طولانی‌ترین فیفا دی قبل از جام جهانی است بیشترین بهره را ببریم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا با توجه به مشخص بودن برنامه‌های تیمی مثل اروگوئه به همین راحتی توانستیم با این کشور توافق کرده و سپس این بازی را منتفی کنیم، گفت: مستندات را اکنون در اختیار ندارم، اما طبق آنچه از فدراسیون شنیدم بحث بازی با اروگوئه نهایی شده بود اما سرمربی تیم ملی با آن مخالفت کرد.

رضائیان در باره اینکه چرا تیم ملی در دوحه با قطر بازی نمی‌کند، پاسخ داد: تیم ملی قطر اکنون در این کشور حضور ندارد، بلکه شنیده‌ام به عنوان میهمان قرار است در تورنمنتی مثل لیگ ملت‌های اروپا بازی کند. 

وی در مورد اظهارات میرشاد ماجدی و حمید استیلی مبنی بر اینکه برخی دلال‌ها برای برگزاری دیدار دوستان تیم ملی سنگ‌اندازی می‌کنند، و به این دلیل که خودمان می‌خواهیم تصمیم‌گیری کنیم تا زمان قطعی شدن یک مسابقات نام حریف را اعلام نمی‌کنیم و نتیجه این صحبت‌ها این موضوع را به اطلاع می‌رساند که بازی با کانادا انتخابات فدراسیون بوده و خودش چنین ریسکی را پذیرفته است، اظهار داشت: بله، با فدراسیون کانادا مستقیم مکاتبه کردیم، البته بازی‌های دوستانه در سطح دنیا کارگزاران خاصی دارد که بین تیم‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و حق و حقوقی می‌خواهند بگیرند. فدراسیون برنامه داشت با خود کشورها مذاکره کند اما بنا به دلایلی راجع به کانادا برگزار نشد. شاید کنار گذاشتن این کارگزاران در اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم بازی دوستانه قطعی کنیم بی‌تاثیر نباشد. 

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص لیستی که از کاروان تیم ملی به کانادا منتشر شد و اینکه قرار بود کدام اعضای هیات رئیسه به این سفر بروند، پاسخ داد: قرار بود من و احمدرضا براتی از بین اعضای هیات رئیسه به کانادا برویم که براتی در اولین فرصت انصراف خود را از سفر اعلام کرد. من هم نه به عنوان عضو هیات رئیسه بلکه سرپرست کاروان همراه تیم بودم. این سمت را در سفر به کره جنوبی و مشهد هم داشتم و قرار بود در سفر به کانادا نیز این وظیفه را انجام بدهم. حتی برای اردوی قطر هم چنین مسئولیتی برعهده من گذاشته شده بود. 

رضائیان درباره وظایف سرپرست کاروان گفت: روی کاروان نظارت بیشتری دارد و ارتباطات را برقرار می‌کند، مسئولیتش را سرپرست تیم متفاوت است و مسئولیت کاروان را برعهده دارد. طبق تجربه‌ام می‌گویم در برگزاری و اعزام اردوها اتفاقاتی می‌افتد مثلا زمانی که همراه تیم در کره جنوبی بودم برخی چیزها را دیدم که آنها را پس از بازگشت در هیات رئیسه مطرح کردم، و مصوب شد. مثلا سرمربی تیم ملی در خصوص تردد خود مشکلاتی داشت که واقعا تعجب کردم، چنین ریزه‌کاری‌هایی وجود دارد که شاید برخی مواقع تمرکز اعضای حاضر در اردوی تیم ملی را بهم بریزد.

وی عنوان کرد: من می‌خواهم کمک کنم، سرپرست کاروان مسئولیتش این است که خارج از تیم ارتباطاتی بگیرد و به عنوان نماینده فدراسیون مشکلات را حل کند. 

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه شنیده می‌شود حمیدرضا گرشاسبی گزینه جانشینی مهرداد سراجی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است، توضیح داد: گزینه‌های زیادی وجود دارد که باید مدیرعامل باشگاه باشد، گرشاسبی پیشکسوت و استاد ما است و یکی از گزینه‌های خوب هم هست اما تا حالا در مورد او چیزی نشنیده‌ام. 

رضائیان در مورد اینکه چند روز قبل از 8 شهریور آگهی مجمع انتخاباتی منتشر می‌شود و اینکه با توجه به انتخاب اعضای هیات رئیسه در مجمع 10 اسفند 99 آیا پس از اتمام دو سال فعالیت خود باید بار دیگر رأی‌گیری شود یا با انتخاب رئیس و عضو هیات رئیسه جدید آنها هم می‌توانند 4 سال فعالیت کنند، گفت: هر انتخابی دوره 4 ساله دارد، و بیشتر از آن نیست. در اساسنامه این مسائل دیده شده و در مورد آگهی مجمع انتخاباتی فدراسیون اطلاع‌رسانی خواهد کرد، تا افرادی که می‌خواهند به عنوان رئیس شرکت کنند، ثبت‌نام کنند. 

وی عنوان کرد: این فرایند در کمیته انتخاباتی طرح می‌شود، 70 روز قبل از 8 شهریور دستور جلسه برای اعضای مجمع ارسال خواهد شد. 

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه رئیس بعدی تا 8 شهریور 1405 می‌تواند فعالیت کند اما اعضای هیات رئیسه دوره فعالیت‌شان 10 اسفند 1403 تمام خواهد شد، گفت: ما را فقط برای 4 سال انتخاب کردند، رئیس فدراسیون جدید هم با سه نایب رئیس می‌آید. 

 

رضائیان در مورد احتمال تغییر انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: این تاریخ تغییر نمی‌کند. 

وی در خصوص اینکه آیا سازمان لیگ شرکتی مستقل از فدراسیون فوتبال است یا وابسته به فدراسیون، گفت: از طرف هیات رئیسه فدراسیون من و مهرداد سراجی مامور بررسی حسابرسی سازمان لیگ شدیم، زیرا اطلاعات مکتوبی راجع به این سازمان نداشتیم. طبق مراجعه‌ای که به برخی اسناد داشتم، سازمان لیگ را به عنوان یک شرکت ثبت کردند، در مورد نفرات حقیقی و حقوقی‌اش اظهارنظر نمی‌کنم. این سازمان باید برنامه بازی‌ها و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال را انجام بدهد. البته مجمع و هیات رئیسه جداگانه‌ای دارد، اما رئیس مجمع‌اش، رئیس فدراسیون فوتبال است. سازمان لیگ با فدراسیون قرارادی منعقد کرده و باید 10 درصد از محل درآمدهایش را به حساب فدراسیون واریز کند. در کنار فدراسیون باید به باشگاه‌دار، هیات فوتبال، داور و... مطالباتی بدهد. 

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: سازمان لیگ ذی‌حساب و اعضای مجمع دارد. تمام باشگاه‌ها عضو مجمع سازمان لیگ هستند، اما طبق اسنادی که سازمان لیگ به فدراسیون داده سالانه صورت‌های مالی حسابرسی شده و حساب و کتاب دارد. هر چند برخی موارد گنگ و نامفهوم است. 

رضائیان در خصوص اینکه آیا صورت‌های مالی سازمان لیگ از حساب‌های تلفیقی فدراسیون بیرون کشیده شده است،‌توضیح داد: فدراسیون فوتبال در هر صورت باید پاسخگو باشد زیر کمیته مسابقات خود را به سازمان لیگ داده است، نمی‌تواند خود را کنار بکشد، اما طبق همان قرارداد باید 10 درصد از درآمدهای سازمان لیگ را در اختیار بگیرد، البته باید نظارت را انجام بدهد و صورت حساب‌هایش را هم در اختیار بگیرد. سازمان لیگ جدا از فدراسیون، مجمع و هیات رئیسه دارد. سازمان لیگ سالانه به همه باشگاه‌ها می‌گویند چقدر درآمد داشته‌اید و هزینه‌هایتان چقدر بوده است؟ ریز نوشته شده‌؛ از این مطالبات سهم باشگاه‌ها به چه میزان است و در پایان لیگ تیم‌ها بر مبنای رتبه‌ای که در جدول کسب کرده‌اند درآمد کسب می‌کنند. 

وی در مورد برنامه‌های اعضای هیات رئیسه برای بهبود شرایط فوتبال تا تاریخ 8 شهریور عنوان کرد: لیگ برتر با تمام فراز و فرودهایش تمام شد و باید به تیم خوب استقلال تبریک بگویم. همه تیم‌های حاضر در این مسابقات زحمت کشیدند، اما اکنون مهم‌ترین اولویت تا جام جهانی تیم ملی است. نباید فدراسیون در سایر امورات کوتاهی کند اما باید به تیم ملی در سال جام جهانی ویژه نگاه کند. نباید گروه‌مان را در جام جهانی سیاسی کنیم تا حساسیت ایجاد شود، اما مردم انتظار دارند. فدراسیون باید تمان تلاشش بکند، باید نهایت تلاش خود را برای برگزاری بازی‌های دوستانه انجام دهیم. زیرا بازی‌های تدارکاتی تیم ملی را آماده و ساخته می‌کند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد آخرین وضعیت انتخاب لباس تیم ملی برای جام جهانی با توجه به اینکه ابهام‌هایی برای تایید برند ایرانی از سوی فیفا وجود دارد، گفت: فدراسیون فوتبال و کمیته بازاریابی برای پیراهن تیم ملی فراخوان داده‌اند، شرکت‌های متعددی در این فراخوان حضور یافتند، 7-6 شرکت اسنادشان را فرستادند. اکنون در مرحله بررسی هستند. باید بررسی مجددی انجام شود و دوستان کنار هم بنشینند، اکنون تیم ملی با همان برند داخلی خودمان در اردوی قطر حضور یافته اما احتمال دارد این برند برای  جام جهانی عوض شود. 

رضائیان در گفت‌وگو با برنامه ورزشگاه در مورد اینکه آیا تایید می‌کند این برند داخلی مدرک موردتایید فیفا را ندارد، گفت: از کمیته بازاریابی چنین چیزی نشنیده‌ام. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول