اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

گام مهم دانش‌بنیان‌ها برای کاهش هزینه‌های دندانپزشکی

نخبگان در یک شرکت دانش‌بنیان توانسته‌اند بخشی از تجهیزات دندانپزشکی را بومی کنند و قدم‌های مهمی برای جلوگیری از خروج ارز و کاهش هزینه خدمات دندانپزشکی بردارند.

گام مهم دانش‌بنیان‌ها برای کاهش هزینه‌های دندانپزشکی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، خروج ارز یکی از مشکلات و دغدغه‌های اساسی در کشور محسوب میشود که شرکت های دانش بنیان تلاش به سزایی برای جلوگیری و کاهش این امر در زمینه های مختلف می‌کنند. لبه دیگر مصرف ارز برای خرید محصولات مورد نیاز کشور، گران‌شدن خدمت و محصول برای مردم است. یک نمونه اصلی آن، واردات دستگاه و تجهیزات دندانپزشکی است که منجر به بالارفتن هزینه‌های این خدمات ضروری شده است. 

حالا نخبگان در یک شرکت دانش‌بنیان توانسته‌اند بخشی از این تجهیزات را بومی کنند و قدم‌های مهمی برای جلوگیری از خروج ارز و کاهش هزینه خدمات دندانپزشکی بردارند. 

سروش جلالیان، مدیرعامل این شرکت در گفتگو با خبرنگار فارس، در خصوص حوزه فعالیتشان گفت: شرکت ما در سال ۹۸ با حضوری تعدادی از جوانان تحصیل کرده با هدف ساخت محصولات و تجهیزات دندانپزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و با اولویت، توجه به رفع نیازهای داخلی و خودکفایی کشور در حوزه محصولات پزشکی و به طور خاص دندانپزشکی گسترش یافت.

وی اظهار داشت: تا پیش از  تولید دستگاه های ما، انواع نمونه های دستگاه های ساکشن موجود در بازار و مطب ها، وارداتی و خارجی بوده است. ولی شرکت ما با تکیه بر توانایی و علم جوانان توانسته برای ساختن این دستگاه به خودکفایی برسد و علاوه بر اشتغال زایی و خودکفایی در تولید این محصول از خروج ارز جلوگیری کند.

این شرکت تنها تولید کننده دارای مجوز تولید ساکشن های مرکزی دندانپزشکی و پرتابل دندانپزشکی در ایران است و تاکنون توانسته 26 مدل دستگاه تولیدکند،که به لحاظ تکنولوژی و فنی در سطح بهترین های دنیا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت «سازه طب هواپرگاس» در ادامه افزود: این دستگاه ها دارای تکنولوژی خاص و پیچیده ای نیستند و تفاوت آن ها با نمونه های خارجی فقط طرز چینش قطعات کنار یکدیگر است، زیرا باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود. در این حوزه کیفیت تکرارپزی و کارکرد مورد نظر است.

 از ویژگی های این محصول کیفیت بالا و خدمات پس از فروش این محصول است؛ علاوه بر این ، کنترل از راه دور،کنترل دما و دیگر قابلیت هایی در این دستگاه ها وجود دارد که در نمونه خارجی نیست.

آرش جلالیان در رابطه با قیمت این محصول در مقایسه با نمونه خارجی افزود: این دستگاه نسبت به نمونه های وارداتی و خارجی نصف قیمت بوده و یک دهم آن مصرف برق دارد. ما هم اکنون ظرفیت تولید 50 دستگاه را در مجموعه داریم.

انتهای پیام/ ت 724

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول