اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

دبیر اتحادیه جهانی مخابرات اقدامات ایران در شکل‌گیری پلتفرم‌های بومی را تحسین کرد

وزیر ارتباطات گفت: دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات اقدامات و برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمایت از شکل‌گیری پلتفرم‌های بومی را تحسین برانگیز خواند.

دبیر اتحادیه جهانی مخابرات اقدامات ایران در شکل‌گیری پلتفرم‌های بومی را تحسین کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در ژنو دیدار کرد.

وی در پستی در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: در دومین روز سفر به ژنو با آقای هولین ژاؤو، دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات دیدار کردم و گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های در دست اجرا به ایشان ارائه شد. آقای ژاؤو اقدامات و برنامه های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساختهای ارتباطی و همچنین حمایت از شکل گیری پلتفرمهای بومی را تحسین برانگیز خواند.
وی افزود: به آقای ژاؤو گفتم که برای همکاری با اتحادیه جهانی مخابرات در حوزه‌های جدید به‌ویژه استانداردسازی و رگولاتوری فناوری‌های نوظهور و تدوین مولفه‌های حکمرانی در فضای مجازی و حمایت از حقوق کاربران آمادگی داریم. درباره امنیت سایبری هم گفت‌و‌گو کردیم، موضوعی که باید درباره آن هماهنگی بین‌المللی بیشتری شکل بگیرد.
به گفته وی، آقای ژاؤو با تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه جهانی مخابرات از حمایت‌های چندین‌ساله کشورمان از ادامه فعالیت در این سازمان بین‌المللی تشکر کرد و گفت: «اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) به‌رغم مخالفت‌ برخی کشورهای حاکم بر فضای مجازی به حیات خود ادامه خواهد داد و همچنان محل مهمی برای بحث و بررسی مسائل ارتباطات و فناوری اطلاعات باقی خواهد ماند.

وزیر ارتباطات افزود: در پایان این دیدار به دعوت آقای ژاوو، به دفتر کارش رفتم. صحبت‌های صمیمانه و دوستانه‌ای مطرح شد. در حین گفت‌و‌گو به ظرفیت‌های کم‌نظیر جوانان متخصص ایرانی اشاره کردم و از او خواستم تا به متخصصان ایرانی در اتحادیه جهانی مخابرات و بخش‌های وابسته به آن نقش‌های پررنگ تخصصی واگذار کند. او نیز با تایید این موضوع برای تحقق آن قول مساعد داد.

به گزارش فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من هم با ثبت سوژه ای با عنوان «حمایت از پلتفرم‌های داخلی یک افتخار ملی است»، معتقدند که کاری بزرگ در شکل گیری این میزان از پلتفرم های بومی در کشور انجام شده که باید دیده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول