اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رایزنی وزیر خارجه قطر با همتایان سعودی و روسی درباره منطقه

وزیر خارجه قطر در دیدار با همتای سعودی خود در ریاض، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرد.

رایزنی وزیر خارجه قطر با همتایان سعودی و روسی درباره منطقه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر با «فیصل بن فرحان آل سعود» همتای سعودی خود در حاشیه نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، دیدار کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که دو طرف در این دیدار به بررسی دیدگاه‌های دو کشور درباره پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و تقویت هماهنگی مشترک در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی به منظور تحقق ثبات و امنیت منطقه و جهان پرداختند.

 

وزیر خارجه قطر همچنین در دیدار جداگانه با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود، بر آمادگی دوحه برای کمک به تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای جهت پیدا کردن راهکار مسالمت‌آمیز فوری بحران روسیه-اوکراین تأکید کرد.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که در این نشست روابط و همکاری دوجانبه قطر و روسیه، راهکارهای تقویت و توسعه این روابط و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به خصوص در رابطه با بحران روسیه-اوکراین و پیآمدهای آن بر امنیت غذایی جهانی و بازار انرژی مورد بررسی قرار گرفت.

 

وزیر خارجه قطر در این نشست بر موضع کشورش مبنی بر پایبندی به منشور سازمان ملل و اصول تثبیت شده حقوق بین‌الملل از جمله تعهدات مندرج در این منشور در خصوص حل‌وفصل اختلافات بین‌المللی از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز و اجتناب از تهدید یا استفاده از زور، تأکید کرد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول