اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تعمیق همکاری‌ها محور دیدار مقامات ازبکستان و سازمان جهانی بهداشت

معاون اول رئیس مجلس سنای ازبکستان با رئیس نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در «تاشکند» دیدار و چگونگی و چشم انداز همکاری‌ها بین ازبکستان و سازمان جهانی بهداشت را بررسی کردند.

تعمیق همکاری‌ها محور دیدار مقامات ازبکستان و سازمان جهانی بهداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «صادق صفایف» معاون اول رئیس مجلس سنای ازبکستان  با «لیانه کوپنس» رئیس نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در تاشکند دیدار و چشم انداز همکاری‌ها بین ازبکستان و سازمان جهانی بهداشت را بررسی کردند.

کوپنس در این دیدار بر تحولات و اصلاحات گسترده در ازبکستان مبنی بر تحکیم سلامتی، کاهش بیماری، واکسیناسیون موفقیت آمیز مردم در دوران پاندمی و بهبود وضعیت زیست محیطی در منطقه دریاچه آرال تاکید کرد.

صفایف نیز به نوبه خود به اقدامات انجام شده بنابه ابتکارات و دستورهای رئیس جمهور در منطقه دریاچه آرال، تغییرات و وضعیت فعلی اشاره کرد.

خاطرنشان شد که اعلام توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 18 می سال 2021 میلادی منطقه دریاچه آرال به عنوان منطقه نوآوری‌ها و فناوری‌های زیست محیطی نتیجه اقدامات صورت گرفته در منطقه دریاچه آرال است.

از سال 2018 میلادی به منظور جلوگیری از انتشار میلیون‌ها تن گرد و غبار و نمک‌های سمی از کف دریاچه آرال خشک شده گیاهان بیابانی در زمینی به مساحت 1.5 میلیون هکتار کاشته شده است. همچنین تاکید شد که امسال قرار است در 100 هزار هکتار زمین دیگر نیز مناطق سبز ایجاد شود.

کوپنس اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت به طور کامل از اقدامات در دست انجام برای بهبود سلامتی مردم منطقه دریاچه آرال حمایت می‌کند.

طرفین در پایان این دیدار در مورد تداوم همکاری‌های متقابلا سودمند به توافق رسیدند.

ازبکستان در تاریخ 25 می سال 1992 میلادی عضو سازمان بهداشت جهانی شده است. در سال 1993 میلادی در این کشور دفتر هماهنگی سازمان بهداشت جهانی افتتاح شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول