اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تقویت شورای حل اختلاف در زندان برای کاهش آمار زندانیان/ راه‌اندازی اردوگاه مرکز ترک اعتیاد شرق گلستان

رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس گفت: به منظور کاهش آمار زندانیان شورای حل اختلاف در زندان گنبدکاووس تقویت می‌شود.

تقویت شورای حل اختلاف در زندان برای کاهش آمار زندانیان/ راه‌اندازی اردوگاه مرکز ترک اعتیاد شرق گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، علی یزدانی امروز در همایش «روز نسیم مهر روز حمایت از خانواده زندانیان» اظهار کرد: در سال‌های اخیر گرایش به انواع موادمخدر افزایش یافته و طبق بررسی‌های انجام شده ریشه همه آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، خشونت و غیره اعتیاد به موادمخدر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک سوم تشکیل پرونده‌ها در دادگستری‌مربوط به جرائم مالی، یک سوم موادمخدر و مابقی مربوط به دیگر جرائم است.

رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: زمانی که سرپرست یک خانواده به دلائل گوناگون روانه زندان می‌شود علاوه بر مشکلات ایجاد شده برای فرد و جامعه، خانواده این افراد نیز دچار آسیب شده و اگر مادر خانواده مراقب تربیت صحیح و رفتارهای فرزند خود‌نباشد گرایش فرزندان این خانواده به سمت آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد زیاد خواهد بود.

وی ادامه داد: در‌ محیط زندان علاوه بر ایجاد اشتغال و جلسات مستمر‌ مهارت زندگی برای زندانیان تلاش داریم در راستای حمایت از خانواده‌ها و کاهش آمار زندانیان شورای حل اختلاف را در خود زندان فعال و تقویت کنیم.

یزدانی گفت: به همین منظور دادرس ویژه به همراه قاضی برای بررسی دوباره پرونده‌ها در اداره زندان مستقر می‌شود تا مراحل بررسی پرونده زندانیان زودتر انجام شده و بتوانیم حکم جایگزین زندان مانند پایبند الکترونیک، تعلیق و غیره را با توجه به پرونده متشکله اعمال کنیم.

* راه‌اندازی اردوگاه مرکز ترک اعتیاد شرق گلستان

وی با تاکید بر راه‌اندازی اردوگاه مرکز ترک اعتیاد شرق گلستان بیان کرد: حدود یک دهه تاکید داریم تا اردوگاه ترک اعتیاد شرق گلستان به مرکزیت گنبدکاووس راه‌اندازی شود ولی تاکنون این مهم انجام نشده است، انتظار می‌رود شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی از طریق ماده ۱۶ این اردوگاه را در راستای ترک اعتیاد معتادان و کاهش جرائم از این محل راه‌اندازی کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان گنبدکاووس گفت: پنجم خرداد به عنوان روز نسیم مهر و یا حمایت از خانواده زندانیان معرفی شده و ما تلاش داریم تا از ظرفیت خیرین و انجمن حمایت از خانواده زندانیان، مشکلات خانواده‌های جامعه هدف را کاهش داده و از آنها حمایت کنیم.

حسین رضایی اظهار کرد: امروز به مناسبت روز نسیم مهر در این همایش به ۵۰ خانواده زندانی هر یک مبلغ ۵۰۰ هزار تومان کارت هدیه اهدا شد.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول