اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آتش‌بس موقت یمن چند بار نقض شد؟

با پایان مهلت آتش‌بس موقت یمن، یک منبع نظامی در صنعاء تعداد دفعات نقض این آتش‌بس به دست ائتلاف سعودی را اعلام کرد.

آتش‌بس موقت یمن چند بار نقض شد؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل جاری از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از مقصدهایی مشخص به فرودگاه صنعاء و بالعکس خبر داده بود و مهلت این آتش‌بس به سر آمده است.

در همین ارتباط، «وکاله الصحافه الیمنیه» به نقل از یک منبع نظامی در صنعاء گزارش کرد، ائتلاف سعودی در ۵۹ روز از این آتش‌بس، ۶۰۵۷ بار آن را نقض کرده است.

این وب‌سایت در خبر دیروز (سه شنبه) خود نوشت، ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۱ بار آتش‌بس مذکور را نقض کرده که از جمله موارد آن انجام پروازهای جاسوسی و شناسایی بر فراز استان‌های مأرب، تعز، الجوف، حجه، صعده و البیضا بوده است.

در همین زمینه، دیروز «جلال الرویشان» نائب رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی همچنان به تضعیف آتش‌بس انسانی و نظامی در یمن ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول