اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«تاکایف»: به دنبال تمدید دوره ریاست جمهوری خود نیستم

رئیس جمهور قزاقستان با اشاره به برگزاری همه پرسی قانون اساسی در این کشور گفت: قصد ندارم دوره ریاست خود را از طریق همه‌پرسی تمدید کنم.

«تاکایف»: به دنبال تمدید دوره ریاست جمهوری خود نیستم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان گفت که هیچ قصدی برای تمدید دوره ریاست خود از طریق برگزاری همه‌پرسی، ندارد.

وی ضمن سخنانی در مراسمی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد آکادمی ملی علوم قزاقستان در شهر «آلماتی» گفت: در داخل و خارج از کشور از من سوال می‌کنند که آیا رئیس جمهور فعلی قصد ندارد که از طریق یک همه‌پرسی اختیارات خود را تمدید کند. پاسخ می دهم که چنین نیتی نداشتم و نخواهم داشت.

تاکایف افزود: تمرکز برنامه نوسازی سیاسی ارائه شده بر تقویت نظام حمایت از حقوق و آزادی های بشر، گسترش مشارکت شهروندان در حکومت، افزایش شفافیت و کارآمدی نهادهای دولتی است.

بنابر سخنان تاکایف، همه‌پرسی که 5 ژوئن در قزاقستان برگزار می شود با واکنش داخلی و خارجی مواجه است که این امر نشان‌دهنده تقاضای اجتماعی گسترده برای تغییرات سیاسی و اجتماعی و باور مردم به واقعی بودن تغییرات آتی است.

وی گفت: این یک امر طبیعی است، زیرا اصلاحات آتی نه برای افزایش امتیازات افراد جداگانه، از جمله رئیس جمهور، بلکه به نفع کل جامعه است.

تاکایف خاطرنشان کرد که در قزاقستان برای اولین بار است که یک همه‌پرسی سراسری در مورد اصلاح قانون اساسی برگزار می شود.

وی گفت: این رویداد گامی مهم در جهت تقویت سنت های دموکراتیک در قزاقستان خواهد بود و شهروندان این کشور به طور کلی اهمیت اصلاحات در قانون اساسی را درک می‌کنند.

همه پرسی سراسری در مورد ایجاد تغییرات و اصلاحات در قانون اساسی قزاقستان قرار است 5 ژوئن در این کشور برگزار شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول