اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت دفاع انگلیس: هدف روسیه، تصرف کامل لوهانسک و دونتسک است

وزارت دفاع انگلیس با اشاره به تداوم حملات موشکی دوربرد روسیه به زیرساخت‌های سراسر اوکراین، گفت شهر سِوِرودونتسک در آستانه تصرف توسط روس‌ها قرار دارد.

وزارت دفاع انگلیس: هدف روسیه، تصرف کامل لوهانسک و دونتسک است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از کنترل روسیه بر شهر راهبردی «لیمان» در در شمال استان دونتسک، لندن از تمرکز عملیات زمینی روس‌ها برای تصرف شهر «سِوِرودونتسک» خبر داد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت: «عملیات زمینی روسیه به شدت متمرکز شده و بیشتر حجم آتش در بخش کوچکی از استان لوهانسک تمرکز دارد. طی روزهای ۳۰ تا ۳۱ می، درگیری‌ها در خیابان‌های سورودونتسک شدت گرفته و نیروهای روسی به مرکز شهر نزدیک‌تر شدند».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «بیش از نیمی از شهر به احتمال زیاد اکنون توسط نیروهای روسی از جمله جنگجویان چچنی اشغال شده است. فراتر از دونباس، روسیه به حملات موشکی دوربرد علیه زیرساخت‌ها در سراسر اوکراین ادامه می‌دهد».

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «پل مهم و استراتژیکی که اوکراین را به رومانی و بنادر خود در رود دانوب متصل می‌کند، پس از محاصره بنادر اوکراین در دریای سیاه توسط روسیه، اکنون نقشی حیاتی برای صادرات غذایی دارد».

این نهاد اطلاعاتی نظامی همچنین ارزیابی کرد: «تصرف لیمان توسط روسیه از اهداف اصلی عملیات این کشور پشتیبانی می‌کند، که احتمالاً محاصره سورودونتسک و تنگ‌تر شدن محاصره نیروهای اوکراینی در استان لوهانسک است».

اطلاعات ارتش انگلیس در گزارش دیگری نوشت: «حملات توپخانه‌ای سنگین همچنان ادامه دارد... عناصر گروه جنوبی ارتش روسیه احتمالاً موفق‌ترین پیشروی را در این بخش هدایت می‌کنند که توسط گروه مرکزی نیروهای حمله‌کننده از شمال پشتیبانی می‌شود. پیشرفت کند بوده است، اما دستاوردها حفظ شده است».

در پایان این بیانیه آمده است: «هدف سیاسی روسیه احتمالاً اشغال کامل قلمروهای دونتسک و لوهانسک است. برای دستیابی به این هدف، روسیه باید اهداف عملیاتی چالش برانگیز بیشتری را فراتر از سورودونتسک، از جمله شهر کلیدی کراماتورسک و جاده اصلی دنیپرو-دونتسک را تصرف کند».

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود از ابتدای آغاز جنگ تاکنون بیش از ۳ هزار تانک، حدود ۱۸۰ جنگنده و بیش از هزار پهپاد اوکراینی را نابود کرده است. (جزئیات بیشتر)

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول