اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

دست مجلس به سمت نخبگان دانشگاه آزاد دراز است

نشست مشترک دفتر امور زنان و خانواده دانش آزاد اسلامی در محل رویداد «عصر امید» واقع در مصلی‌ امام خمینی تهران برگزار شد.

دست مجلس به سمت نخبگان دانشگاه آزاد دراز است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس  در این نشست که در عصر روز سه شنبه 10 خردادماه برگزار شد. نمایندگان دفتر امور زنان و خانواده در استان‌های کشور،  وبرخی از صاحبان ایده نیز در آن شرکت کردند.

قاسمی مشاور عالی دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده پس از بازدید از این رویدارد به ظرفیت غیرقابل انکار دانشگاه آزاد با وجود 8هزار هیئت‌علمی خانم که بیش از یک سوم هیئت علمی دانشگاه و بیش از 600 هزار دانشجوی دختر و بیش از 6 هزار کارمند زن در این دانشگاه اشاره کرد و گفت:«این پتانسیل را در سیاستگذاری و قانونگذاری مجلس شورای اسلامی بسیار موثر دانست و اعلام آمادگی کرد دانشگاه آزاد می‌تواند با این ظرفیت به مشارکت علمی و فکری با مجلس خصوصا فراکسیون زنان کمک کند.»

فاطمه قاسم‌پور نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس نیز در این نشست اعلام کرد: تعامل دوسویه سیاستگذاران و قانونگذاران با بدنه علمی کشور دارای چند نکته حائز اهمیت است که یکی از آن‌ها این است که بدنه نخبگانی تا مادامی که مطالعاتشان روی میز است و تبدیل به قانون نشده انگیزه ادامه مسیر برایش مشکل خواهد و نتیجه مطالعاتش کاربردی نخواهد شد. از طرفی اگر قانون‌گذار هم ارتباطش با بدنه نخبگانی قطع شود، تصمیماتش خالی از اشتباه نخواهد بود.

وی ادامه: تعامل دوسویه به خروجی بهتری که هم فضای جامعه را بهتر تشخیص داده باشد و هم قانونگذاری را روشمند کرده باشد و هم نگاه علمی ودانشی داشته باشد کمک کند و این قطعا کارگشاست.

قاسم پور در ادامه برای همکاری در تدوین و پیشنهادات برای برنامه هفتم توسعه که نقشه راه پنج‌سال آینده کشور است اعلام آمادگی کرد که دست یاری مجلس به سمت دانشگاه آزاد اسلامی و بدنه نخبگانی دراز خواهد بود تا در فعالیت‌های علمی و پژوهشی در این راه سهیم باشد.

در ادامه این نشست نیز بحث‌های پیرامون موضوع افزایش جمعیت در قانون جوانی جمعیت و خانواده، ادامه‌دار بودن بیمه دانشجویان تا زمانی که ازدواج کنند همچنین استفاده از ظرفیت زنان در بدنه مدیریتی کشور و مواردی از این دست مطرح شد که شرکت‌کنندگان پیرامون آن صحبت کردند و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول