اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

یک بام و دوهوا در برگزاری مسابقات / لغو تک بازی و اقدام سوال برانگیز سازمان لیگ

دیدار نساجی و تراکتور در حالی لغو شد که سازمان لیگ حتی به خاطر آلودگی هوا حاضربه تاخیر در برگزار بازی‌ها نبود.

یک بام و دوهوا در برگزاری مسابقات / لغو تک بازی و اقدام سوال برانگیز سازمان لیگ

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، روز گذشته دیدار دو تیم نساجی مازندران و تراکتور تبریز در هفته پایانی لیگ برتر لغو و پرونده‌ای جهت بررسی به دلیل اعلام نشدن محل میزبانی از سوی باشگاه نساجی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال شد.

این در حالیست که بر اساس اظهارات هر دو طرف مسابقه، برنامه برگزاری بازی از سوی سازمان لیگ به آن‌ها اعلام شده بود. به همین خاطر کاروان هر دو تیم در ورزشگاه دستگری حاضر شدند اما لغو بازی در فاصله کمی از زمان اعلام شده، به اطلاع هردو طرف رسید. البته باشگاه نساجی قصد داشت این دیدار را برای برپایی جشن قهرمانی در ساری برگزار کند. به همین خاطر از چند روز قبل هماهنگی‌های لازم را درون استان مازندران انجام داد و مکاتباتی نیز با فدراسیون و حیدربهاروند صورت گرفت اما با این درخواست مخالفت شد تا باشگاه شمالی تصمیم به برگزاری مسابقه در ورزشگاه دستگردی بگیرد.

ایزد سیف‌الله پور مدیر عامل باشگاه نساجی روز گذشته در این خصوص اعلام کرد: "قرارداد این بازی با ورزشگاه پاس قوامین بسته و هماهنگی لازم هم با نیروی انتظامی از طریق همین ورزشگاه انجام شد. مگر دو هفته قبل با تیم هوادار در همین ورزشگاه پاس قوامین بازی نکردیم؟ اشکالش کجا بود که بازی امروز برگزار نشد. اینکه فوتبال نیست. یک دورهمی است که هر وقت هوس کردند فوتبال برگزار کنند، هر وقت هم هوس کردند بازی نکنند، درش را تخته کنند. همین یک شب بیش از 200 میلیون تومان برای ما هزینه داشت. میزبان، داور، ورزشگاه و هتل را جداگانه حساب کردیم. چرا اصلاً این بازی به تأخیر افتاد؟ این مسابقه قرار بود 8 خرداد برگزار شود. الان دوستان ورزشگاه را برای مسابقه شهرخودرو  و فولاد (در روز پنجشنبه) آماده می‌کنند. چرا مسابقه فجر و پرسپولیس در تهران برگزار می‌شود؟ اسم ا ین فوتبال را عوض کنید و بگویید فوتبال دورهمی که توسط رئیس فدراسیون، دبیرکل فدراسیون، رئیس سازمان لیگ اداره نمی‌شود. دو سه نفر نشسته‌اند اگر تصمیم بگیرند فوتبال برگزار می‌شود و اگر نه برگزار نمی‌شود. روزی که اعلام کردید بازی‌ها برگزار نمی‌شود آلایندگی هوا 157 بود، ما در آلایندگی 270 با پرسپولیس بازی کردیم."

*تصاویر واریز پول برای اجاره ورزشگاه دستگردی و عقد قرارداد

کاظم محمودی سرپرست تیم تراکتور نیز پس از اعلام لغو این مسابقه اظهار داشت: "باتوجه به اعلام برنامه‌ بازی دو تیم نساجی و تراکتور از سوی سازمان لیگ، روز گذشته (دوشنبه ۹ خرداد) به تهران سفر کردیم و آماده برگزاری بازی بودیم. طبق برنامه، با اتوبوس از هتل به سمت ورزشگاه حرکت کردیم و زمانی که به ورزشگاه رسیدیم، خبر لغو بازی و ارجاع پرونده به کمیته انضباطی را در سایت سازمان لیگ مشاهده کردیم. سهیل مهدی هم تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد. اعضای تیم نساجی نیز در ورزشگاه حضور داشتند. پس از اعلام سازمان لیگ از ورزشگاه خارج و راهی فرودگاه شدیم. با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، تحمیل هزینه اضافی به تیم‌ها دور از انصاف است و انتظار می‌رود با چنین اتفاقاتی شرایط برای فعالیت تیم‌های بخش خصوصی همچون تراکتور، نساجی، هوادار و پدیده سخت‌تر نشود و حمایت لازم از این تیم‌ها به عمل آید."

به هرحال و با همه این تفاسیر دیدار نساجی و تراکتور لغو شد. این در حالیست که حتی داوران و ناظر مسابقه نیز از شهرهای همدان، میاندوآب، نجف آباد و اصفهان به تهران آمده بودند. در مقطعی که برگزاری بازی استقلال به دلیل برنامه فشرده مسابقات باعث بروز اختلافاتی بین این باشگاه و مسئولان تیم ملی می‌شود، لغو تک دیدار روز سه شنبه قطعا مورد قضاوت اهالی و مخاطبان فوتبال قرار می‌گیرد. در واقع این سوال مطرح می‌‌شود؛ سازمان لیگ که در اوج آلودگی هوا و تعطیلی ادارات و نهادهای مختلف پایتخت، از سازمان‌های مربوطه درخواست همکاری برای برگزاری مسابقات و اتمام لیگ را داشت، چگونه به سادگی حاضر به لغو یک مسابقه بدون فشار در یک روزی عادی شهر تهران می‌شود؟

به هرحال این پرونده به کمیته انضباطی ارجاع شده و باید دید که در نهایت تکلیف این مسابقه بر اساس حکم رکن قضایی فدراسیون فوتبال چه خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول