اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

حکمرانی نوین| رد قانون مصوب ایالت تگزاس در مورد شبکه های اجتماعی

مقامات ایالات تگزاس به دنبال آن هستند که جلوی فعالیت کاربرانی که دیدگاه های نامناسب یا افراطی طرح می کنند را بگیرند. اما قانون مصوب آنها در این زمینه رد شده است.

حکمرانی نوین| رد قانون مصوب ایالت تگزاس در مورد شبکه های اجتماعی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، مقامات ایالات تگزاس به دنبال آن هستند که جلوی فعالیت کاربرانی که دیدگاه های نامناسب یا افراطی طرح می کنند را بگیرند. اما قانون مصوب آنها در این زمینه رد شده است. این اقدام مورد حمایت جمهوری خواهان بوده که می گویند پلتفرم های مختلف از این طریق به «بهشت » تبدیل می شوند.

قضات آمریکایی با 5 رای موافق در برابر 4 رای مخالف، درخواست NetChoice و انجمن صنایع کامپیوتر و ارتباطات، که فیس بوک، توییتر و یوتیوب اعضای آن هستند را برای مسدود کردن این قانون پذیرفتند.

شرکت های فناوری برای جلوگیری از عملی شدن اجرای این قانون شکایت کرده و آن را به عنوان نقض حقوق آزادی بیان شرکت‌ها در اولین متمم قانون اساسی ایالات متحده به چالش کشیدند.

قانون تگزاس توسط مجلس قانونگذاری ایالت که تحت رهبری جمهوری خواهان است، تصویب شد و توسط فرماندار جمهوری خواه آن امضا شد. تصویب آن در حالی است که محافظه‌کاران و سیاستمداران راست‌گرای ایالات متحده از اینکه «فناوری های نوین» دیدگاه‌های آنها را سرکوب می‌کند، شکایت دارند. این افراد به عنوان نمونه بارز به تعلیق دائمی حساب توئیتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه به علت حمایت از حمله به ساختمان کنگره اشاره می کنند.

 این قانون که به طور رسمی با نام HB20 شناخته می شود، شبکه های اجتماعی با حداقل 50 میلیون کاربر فعال ماهانه را از اقدام برای «سانسور و حذف» کاربران بر اساس «نظراتشان» منع می کند و به کاربران یا دادستان کل تگزاس اجازه می دهد برای کمک به اجرای آن شکایت کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول