اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ارائه آمار غلط باعث عدم جذب اعتبار می‌شود

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: زمان حضور نیروهای وزارتی در سطح استان برای مطلوب نشان دادن وضعیت آموزشی استان، آمار غلط ارائه و شرایط خوب توصیف می‌شود، به همین دلیل قطعا نمی‌شود اعتباری گرفت.

ارائه آمار غلط باعث عدم جذب اعتبار می‌شود

سید محمد پاکمهر، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، در رابطه با کمبود فضای آموزشی در استان خراسان شمالی اظهار کرد: براساس آخرین آمارها، در مرکز خراسان شمالی ۹۷ مدرسه دولتی به صورت دونوبته فعالیت دارند.

وی با انتقاد از مدیران آموزش و پرورش خراسان شمالی در نحوه ارائه آمارها از وضعیت آموزشی استان گفت: زمانی که با حضور نیروهای وزارتی در سطح استان برای مطلوب نشان دادن وضعیت آموزشی استان، آمار غلط ارائه و شرایط خوب توصیف می‌شود قطعا نمی‌توانیم دیگر بودجه بگیریم.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی افزود: در حال حاضر گلستان شهر دارای چهار فاز است که در دو فاز آن مدرسه در مقطع ابتدایی و متوسطه اول نهادینه شده و خانواده ها به دلیل نبود مدرسه مقطع متوسطه دوم به صورت روزانه فرزندانشان را در مسیر خطرناک رفت و آمد دارند، از طرفی مدارس موجود نیز پاسخگوی نیاز دانش آموزان این شهرک نیست.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آمار ارائه شده مبنی بر وضعیت مناسب آموزش و پرورش خراسان شمالی غلط است؛ اگر وضعیت اینقدر عالی است نباید بودجه بگیریم.

وی با اشاره به شیوع کرونا در دو سال گذشته، گفت: کیفیت آموزش در این بازه زمانی به شدت افت کرد و دانش آموزان از لحاظ درسی و روحی خسارت های جبران ناپذیری را متحمل شدند.

پاکمهر با اشاره به اینکه اگر فکری به حال این وضع نشود، گفت: این نسل در آینده تاوان حفره آموزشی را خواهد داد.

وی در انتها با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و خرید خدمت، گفت: باید این افراد تعیین تکلیف شوند، زیرا خیلی از آنها بیش از ۱۰ سال مشغول به فعالیت هستند و تاکنون تکلیفشان مشخص و نهایی نشده است.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول