اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

عملیات «جنگال» ارتش روسیه علیه پهپادهای ناتو

رسانه‌ها ازعملیات جنگال ارتش روسیه علیه یک فروند پهپاد ناتو حین پرواز بر فراز دریای سیاه خبر دادند.

عملیات «جنگال» ارتش روسیه علیه پهپادهای ناتو

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها روز سه‌شنبه ازعملیات جنگال (جنگ الکترونیک) ارتش روسیه علیه یک فروند پهپاد ناتو حین پرواز بر فراز دریای سیاه خبر دادند.

به نوشته هفته نامه «نیوزویک» به نقل از شبکه خبری «ریا نووستی» ارتش روسیه علیه یک پهپاد ناتو بر فراز دریای سیاه عملیات جنگال انجام داد.

بر اساس این گزارش، یگان‌های جنگال روسیه هنگام تلاش این پهپاد برای انجام عملیات تجسسی  بر فراز دریای سیاه و نزدیک شدن به جزیره کریمه این عملیات را انجام داندند.

ریانووستی گزارش کرد که یگان‌های جنگ الکترونیک  روسیه با حسگرهای رادیویی، ماموریت این پهپاد را غیرممکن کردند.

ریانووستی همچنین گزارش داد که یگان جنگال روسیه پیشتر نیز کشتی‌های ناتو را که سعی می‌کنند برای شناسایی به سواحل شبه جزیره نزدیک شوند، در دریای سیاه هدف قرار داده‌اند.

ناتو همزمان با آغاز جنگ در اوکراین، عملیات شناسایی را نزدیک مرزهای هوایی روسیه، بلاروس و اوکراین انجام داده است و داده‌های اطلاعاتی مهم در مورد درگیری را جمع آوری می‌کند.

همزمان با وارد شدن عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس به روز نود و هفتم خود، وزارت دفاع این کشور نیز آمار جدیدی از خسارات ارتش اوکراین در عملیات شب گذشته منتشر کرد.

«ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه گفت: «در جریان تحقیقات در کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل، یک کامیون یخچال‌دار با سیستم خنک‌کننده خراب کشف شد که اجساد ۱۵۲ شبه نظامی در آن نگهداری می‌شد.»

کناشنکوف درباره عملیات شبانه توضیح داد: «نیروهای موشکی و توپخانه روسیه ۳۸ نقطه فرماندهی و ۴۱۷ مرکز تجمع پرسنل و تجهیزات نظامی اوکراین را بمباران کردند.»

وزارت دفاع روسیه همچنین تصاویری از حملات هوایی و توپخانه‌ای که مراکز فرماندهی و مواضع ارتش اوکراین و همچنین انبارهای مهمات و سوخت را هدف قرار داده بود، منتشر کرد.

پیش از این، «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین با اشاره به آغاز فرایند دریافت موشک‌های ضد کشتی و توپخانه‌های خودکششی از متحدان غربی این کشور، گفت با این تجهیزات به مقابله با نیروهای روسیه می‌روند.

روسیه از ۵ اسفند گذشته  (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول