اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

انتقاد استاندار از فعالیت شهربازی‌های غیراستاندارد در کردستان/امنیت جانی مردم در اولویت هر نوع سرمایه‌گذاری است

استاندار کردستان گفت: در حالی که ۳۱۱ دستگاه بازی و شهربازی داریم ۱۲۹ دستگاه دارای گواهی استاندارد است و سوال اینجاست که این وسایل چرا با وجود نداشتن استاندارد، فعال هستند؟

انتقاد استاندار از فعالیت شهربازی‌های غیراستاندارد در کردستان/امنیت جانی مردم در اولویت هر نوع سرمایه‌گذاری است

به  گزارش خبرگزاری فارس از سنندج اسماعیل زارعی‌کوشا امشب در سیزدهمین جلسه شورای استاندار استان کردستان اظهار داشت: نظارت در بحث رعایت و اجرای استاندارد یک موضوع مهم است مخصوصا در حوزه ساختمان و اماکن تجاری که در حادثه اخیر شهر آبادان نمونه این عدم رعایت استانداردها را شاهد بودیم.

وی در خصوص پیشگیری از حوادث با همکاری سازمان‌ها عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی، اداره استاندارد و هر دستگاهی که در این زمینه مسوول است در همه‌ حوزه‌ها از جمله ساختمان، پروژه‌های عمرانی و مواد غذایی ورود و پیشگیری کنند.

زارعی‌کوشا با انتقاد از نبود استاندارد در شهربازی‌های استان، گفت: در حالی که ۳۱۱ دستگاه بازی و شهربازی داریم ۱۲۹ دستگاه دارای گواهی استاندارد است و سوال اینجاست که این وسایل چرا با وجود نداشتن استاندارد، فعال هستند.

وی با عنوان اینکه امنیت جانی مردم در اولویت هر نوع سرمایه‌گذاری است، اذعان داشت: ما پشتیبان سرمایه‌گذار هستیم و حمایت می‌کنیم اما امنیت و سلامت مردم نسبت به هر چیزی اولویت دارد.

استاندار کردستان در خصوص بحث ترویج و تدوین استاندارد گفت: باید کارهای ریشه‌ای و عمیقی صورت بگیرد و اهمیت استاندار نهادینه شود.

وی ادامه داد: به همین منظور دانش آموزان و نونهالان ما در ابتدا باید آموزش ببینند و در نهایت باید درج یا عدم درج این علامت را بر روی یک محصول برای آنها در واقع جای سوال و استفهام داشته باشد.

زارعی‌کوشا بی‌توجهی نظام آموزشی به موضوع استاندارد را یک نقص عنوان کرد و ادامه داد: در کشورهای پیشرفته این موضوع در نظام آموزشی بسیار مورد توجه قرار گرفته است به هر حال در مورد نظام آموزشی ما حرف و نقص در آن زیاد است و از جمله همین مورد است که این نقیصه باید رسانه‌ها، دستگاه‌های فرهنگی، خود این شورا، اداره استاندارد و سازمان ملی استاندارد برای این موضوع هدف‌گذاری ویژه انجام دهد.

استاندار کردستان بر استفاده از روش‌های نوین موثر در ترویج استاندارد تاکید و عنوان کرد: همانطور که در موضوع ترافیک، ایمنی رانندگی، استفاده از کمربند ایمنی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به سمت خلاقیت رفتیم که موجب اثرگذاری شد ضرورت دارد یک کار جدی‌تری هم در موضوع فرهنگ استاندارد صورت بگیرد.

انتهای پیام /۲۳۳۰/۷۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول