اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۸۰ درصد رتبه‌های خوب کنکور مربوط به مدارس خاص است/کمبود ۲۷ هزار معلم در ۱۶ استان مرزی

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۸۰ درصد رتبه‌های زیر ۳ هزار کنکور، مربوط به مدارس یا استان های خاص هستند که لازم است برای این موضوع برنامه ریزی شود، زیرا یکی از مهم ترین مولفه های حکمرانی شایسته عدالت اجتماعی است.

۸۰ درصد رتبه‌های خوب کنکور مربوط به مدارس خاص است/کمبود ۲۷ هزار معلم در ۱۶ استان مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در شورای اداری استان خراسان شمالی اظهار کرد: تحقق ارتباط حاکمیت با مردم، از طریق خدماتی است که ارائه داده می شود که هم باید به اندازه و هم توزیع برابری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هرساله در نتایج کنکور، ۸۰ درصد رتبه‌های زیر ۳ هزار کنکور، مربوط به مدارس یا استان های خاص هستند، گفت: لازم است برای این مجموعه برنامه ریزی شود، زیرا یکی از مهم ترین مولفه های حکمرانی شایسته عدالت اجتماعی است، که بخشی از آن استقرار قانون است و همه مدیران باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۱۶ استان مرزی کشور، ۲۷ هزار نیرو کمبود دارد، که برای رفع این کمبودها نیروهای جذب شده باید اختصاصی برای مرز باشد.

وی با اشاره به اینکه سرباز معلم مربوط به سالیان دور بوده  و باید برداشته شود، گفت: از افرادی استفاده شود که آموزش دیده باشند، زیرا سرباز معلم نیروی حاکمیتی آموزش و پرورش محسوب نمی شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر مجوز استخدامی در کشور گرفته شده است، گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، دانشجویان سال چهارم فرهنگی، در سال تحصیلی آینده کارورزی را در مدرسه آغاز کنند که به فضای آموزش و پرورش کمک شود.

نوری با اشاره به اینکه در ایام کرونا دانش آموزان به شدت عقب افتادند، افزود: در ایام کرونا، آهنگ زیستی آنها در زیست بوم جدید مجازی قرار گرفت، فضایی که بدون هیچ کنترلی بود، اما مدارس در سال جدید، بعد از جدیت در واکسیناسیون بازگشایی شدند.

وی با اشاره به اینکه در بحران ها مدارس تعطیل نمی شوند، ادامه داد: در پاندمی ها آخرین جایی که تعطیل و اولین جایی که بازگشایی می شود مدرسه بود زیرا ثابت شده بود، با تاخیر افتادن سواد، کشور عقب می افتاد.

نوری خاطرنشان کرد: در اجرایی سازی سند تحول بنیادین باید تمام جامعه نقش داشته باشند و با تمام مجموعه های مرتبط تفاهم نامه بسته شده زیرا موضوع جدی و تدریجی است و دشمن به خوبی کار می کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید زمینه هایی را برای دانش آموزان در زیست بوم جدید و قدیم فراهم و از روش های مختلف استفاده کنیم که دانش آموزان در بخش های مختلف شکوفا شوند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان آموزش داده شوند، تا در آینده بی سواد بار نیایند، ادامه داد: ۱۰ تا ۲۰ درصد درس باید در بیرون از فضای آموزشی مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/آ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول