اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دانش بنیان‌ها، دستگاه‌های ایکس ری و سیستم‌های نظارتی در گمرکات را به‌روز کنند

عضو کمیسیون صنایع مجلس از شرکت‌های دانش بنیان و سیستم‌های نوین دانشی خواست در گمرکات حضور جدی پیدا کرده و دستگاه‌های ایکس ری و سیستم های نظارتی را بروز کنند تا زمان ترخیص و صادرات کالاها کمتر شود.

دانش بنیان‌ها، دستگاه‌های ایکس ری و سیستم‌های نظارتی در گمرکات را به‌روز کنند

الله وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تصویب قانون حمایت از دانش‌بنیان‌ها و عزم دولت سیزدهم برای اجرای آن اظهار داشت: وظیفه گمرک در مبادی ورودی بررسی و کنترل است که البته باید به امکانات و دستگاه‌هایی بروز مجهز باشد که کار با دقت، سرعت  و کنترل بالا عملیاتی شود.

وی افزود: متاسفانه گمرک ما چون به دانش‌های نوین در بحث گمرکات یعنی ترخیص و ... مجهز نیستند و به نظر می رسد علاقه ای هم به اجرای روش‌های مدرن ندارند، کار مردم به سرعت انجام نمی شود در حالی که با اجرای این دانش های نوین، دست دلالان و واسطه هایی که در گمرک ها وجود دارد کوتاه می شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: استفاده از شرکت های دانش بنیان و سیستم های نوین دانشی در گمرکات و نیز استفاده از ایکس ری و سیستم های مطمئن و به روزی که توانایی کار ترخیص و صادرات در مدت زمان کوتاه را را دارند، می‌تواند از مشکلات ذکر شده در گمرک‌ها جلوگیری کند.

دهقانی گفت: از سوی دیگر سود تسهیلات بانکی در کشور ما بالاست، فرقی ندارد که بانک به یک کشاورز یا دانش بنیان و یا به یک کارخانه‌ی صنعتی وام می‌دهد، متاسفانه درصدهای بانکی در کشور ما بالاست اما در همه جای دنیا و کشورهای توسعه یافته این میزان کمتر از دو درصد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول