اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اورهال ۷۰۰ دستگاه واگن با ۲ هزار میلیارد تومان هزینه

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از اورهال ۷۰۰ دستگاه واگن با ۲ هزار میلیارد تومان هزینه خبر داد.

اورهال ۷۰۰ دستگاه واگن با ۲ هزار میلیارد تومان هزینه

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، مهدی شایسته اصل درباره چهار اقدام برنامه ریزی شده مهم شرکت بهره برداری مترو تهران برای سال ۱۴۰۱، گفت: اولویت نخست شرکت مترو و قرارگاه حمل و نقل، تأمین قطعات و تجهیزات راهبردی مترو و همچنین پر کردن انبارها از قطعات مورد نیاز و اضطراری است. درهمین راستا یک قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی امضاء و جاری شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه قرارداد مذکور با مشارکت بانک شهر و شرکت شهر آتیه امضاء شده است، افزود: خریدها متناسب با نوع تجهیزات و قطعات موردنیاز انجام می‌شود و به مرور تحویل شرکت داده می‌شود. دو هزار عدد چرخ نیز از ماه‌های گذشته ثبت سفارش شده بود. درحال حاضر بیش از ۲۰۹ عدد چرخ تحویل انبار مترو شده است و طبق جدول زمان بندی مشخص این چرخ‌ها به مرور تحویل داده می‌شود.

شایسته اصل، بخشی از این چرخ‌ها را مربوط به قطارهای دو طبقه خط ۵ (کرج) و بخش دیگر را مربوط به قطارهای DC ذکر کرد و افزود: تأمین این چرخ‌ها بخشی از اقدامات اورهال و آماده سازی ناوگان قطارهای مترو است.

وی با تأکید بر اورهال حداقل ۷۰۰ دستگاه واگن، گفت: مدت زمان پیش بینی شده برای اورهال ۷۰۰ دستگاه واگن حدود یک سال و ۶ ماه درنظر گرفته شده است. شرکت واگن سازی تهران به عنوان یک شریک راهبردی در این مسیر اعلام آمادگی کرده است تا با مبلغی حدود ۲ هزار میلیارد تومان این پروژه اورهال را به سرانجام برساند. شرکت واگن سازی تهران همه ظرفیت‌های تعمیرگاهی و کارخانه را در اختیار قرار می‌دهد تا هرچه سریع‌تر نیاز عاجل مترو به اورهال ۷۰۰ دستگاه واگن برطرف شود.

اورهال ۲۰ رام قطار DC 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه درباره اورهال قطارهای DC، توضیح داد: درحال حاضر ۴۲ رام قطار DC در خطوط ۱ و ۲ فعال هستند که زمان اورهال قطعی تعدادی از این قطارها گذشته است اما به علت کمبود قطار و به اجبار با شرایطی بسیار سخت، فعالیت می‌کنند. اورهال یا بازآماد ۲۰ رام از این قطارهای DC در دست اقدام است و منابع مالی آن از طریق فاینانس خارجی پیش بینی شده است. اورهال و ارتقای این قطارها سبب می‌شود تا ۲۰ سال دیگر در خطوط فعال باشند.

شایسته اصل ضمن اشاره به اورهال مرکز فرمان مترو هم گفت: مرکز فرمان مترو تهران به عنوان مغز تصمیم گیرنده و راهبری سیستم مترو بشمار می‌رود که موضوعاتی نظیر کنترل ترافیک و سرفاصله زمان بندی قطارها را به صورت مرکزی کنترل می‌کند.

وی در تشریح وظایف مرکز کنترل فرمان اظهار کرد: تمامی راهبران ناوگان و سیستم موظف هستند هماهنگی‌های لازم را با مرکز فرمان انجام دهند. برق بالاسری و شبکه مترو از طریق مرکز کنترل فرمان مدیریت می‌شود و اگر هر آسیب و نقصی وجود داشته باشد در لحظه برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تأکید براینکه مرکز کنترل فرمان جزو مهم‌ترین ارکان شرکت بهره برداری مترو تهران است، افزود: این مرکز در زمان تحویل از مدیریت شهری گذشته با مسائلی مواجه بود که به لحاظ فنی و تکنولوژی نیاز به ارتقاء دارد. بعضی از خطوط مترو در زمان احداث مرکز کنترل فرمان در ذیل این مرکز ایجاد نشده بودند اما به زودی خطوط ۶ و ۷ به مرکز کنترل فرمان اضافه می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول