اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

سی‌ تی‌ اسکن «بشرویه» به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بشرویه سی تی‌ اسکن ندارد و طبق قول‌هایی که داده شده تا پایان شهریورماه سال جاری دستگاه سی تی اسکن داده خواهد شد.

سی‌ تی‌ اسکن «بشرویه» به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

سید محمدموسوی میرزایی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در زمینه پزشک عمومی و متخصص در استان کمبود داریم.

وی با بیان اینکه در زمینه پزشک عمومی کمبود موردی است، تصریح کرد: در مورد پزشک متخصص کمبود گسترده وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه کمبود پزشک در سایر استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان، بوشهر، کردستان و کهکیلویه و بویراحمد وجود دارد، یادآور شد: کمبود پزشک در کشور جدی می‌شود.

موسوی با بیان اینکه در بشرویه متخصص کمبود داریم، ادامه داد: در بحث متخصص بیهوشی مشکل جدی شده است.

وی با بیان اینکه در نهبندان کمبود متخصص داخلی و جراح بیهوشی وجود دارد، افزود: در شهرستان درمیان در زمینه رادیولوژی و متخصص بیهوشی مشکل داریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه اکنون صندلی‌های تخصص در رشته بیهوشی پر نمی‌شود، اضافه کرد: رشته‌های پزشکی که درآمد خوبی دارند و نیاز به بیمارستان ندارد، خواهان خود را دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح تحول نظام سلامت سیستم پلکانی در پرداخت پزشکان اتفاق افتاد، تصریح کرد: علاوه بر پلکان مالیات ۳۵ درصد هم تصویب شد که این دو طرح به جایی رسید که پزشکان تخصص نمی‌گیرند و قوانین به نحوی باید تنظیم شود تا این رغبت ایجاد شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه شهرستان بشرویه فاقد دستگاه سی‌تی‌اسکن است، ادامه داد: طبق قول‌هایی که داده شده تا پایان شهریورماه سال جاری دستگاه سی‌تی اسکن ارسال خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه ام‌ار‌آی طبس و فردوس به شدت پیگیری و امید است به زودی حل شود، تبیین کرد: مشکل سی‌تی‌اسکن زیرکوه در حال حل شدن است و تجهیزات وقتی به کار می‌آید که نیروی انسانی ماهر وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما در استان مشکل تجهیزاتی نداریم، گفت: قسمت‌های عمده استان بیمارستان دارند و جاهایی که ندارند کلنگ‌زنی می‌شود و بیمارستان‌های محلی نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به درخواست شبانه‌روزی شدن مرکز درمانی سه‌قلعه، تصریح کرد: باید پزشک عمومی موردی بتوانیم جذب کنیم که بتوانیم این مرکز را شبانه‌روزی کنیم.

موسوی با بیان اینکه در مود بیمارستان نداریم و کمبودهای اورژانس مود مرتفع می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته ۴ هزار پزشک متخصص و دندانپزشک از کشور خارج شدند و اگر این پزشکان وجود داشتند در تمام کشور تقسیم و مشکلات حل می‌شد.

وی با بیان اینکه در نهبندان جانشین متخصص پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: ما در تلاش بودیم متخصص داخلی از کرمانشاه پیدا کنیم و مشکل ما فراتر از آن چیزی است که مردم می‌دانند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول