اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید وزیر خارجه فنلاند بر گسترش مناسبات این کشور با ایران

وزیر خارجه فنلاند در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان نسبت به حصول توافق مطلوب در وین ابراز امیدواری و بر گسترش مناسبات کشورش با ایران تأکید کرد.

تأکید وزیر خارجه فنلاند بر گسترش مناسبات این کشور با ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند امشب (یکشنبه) هشتم خردادماه در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران اوکراین به صورت تلفنی به گفت‌وگو وتبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه فنلاند به تهران و توافقات به عمل آمده، اعلام آمادگی کرد که مسیر توسعه همکاری‌ها بین ایران و فنلاند بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با انتقاد از بی تصمیمی آمریکا و با اشاره به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران، بر اراده تهران در رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به حمایت از تداوم آتش بس در یمن، بر لزوم لغو محاصره کامل انسانی این کشور و حل و فصل بحران یمن در چارچوب گفت‌و‌گوهای یمنی - یمنی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص جنگ اوکراین هم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مخالف جنگ است و هر دو طرف درگیری در اوکراین و روسیه را به گفت‌وگو و پایان دادن به جنگ دعوت می‌کند و راه‌حل را در دیپلماسی و گفت‌و‌گو می‌داند.

وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این‌ گفت‌وگو با گرامیداشت نودمین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک بین دو کشور، مناسبات ایران و فنلاند را مهم خواند.

وی نسبت به حصول توافق مطلوب در مذاکرات وین ابراز امیدواری کرد و همچنین بر توسعه و گسترش همکاری‌ها بین ایران و فنلاند تاکید کرد.

پکا هاویستو در خصوص بحران اوکراین نیز ابراز امیدواری کرد که گفت‌و‌گوهای روسی- اوکراینی با کمک کشورهای مختلف و از جمله ایران به حل و فصل مسالمت آمیز این بحران کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول