اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ساختار سازمان فاوا نیازمند بازنگری جدی است

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز خطاب به شهردار گفت: برای افزایش سرعت و دقت در هوشمندسازی باید در ساختار سازمان فاوا بازنگری جدی شود تا با همکاری ادارات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهر زیرساخت‌ها با کیفیت بهتری ارائه شود.

ساختار سازمان فاوا نیازمند بازنگری جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی نصیری امروز در نطق پیش از دستور خود در شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه گسترش خدمات ارائه شده در شهرداری پیچیدگی مدیریت شهری را بیشتر کرده است، گفت: چالش‌های مدیریت شهری باعث شده تلاش برای یافتن راهکارهای نوآوری در جهان به یک مساله جدی تبدیل شود.

وی افزود: با گسترش فناوری از رادیو و تلویزیون به رسانه‌های دیجیتال توسط شهروندان توجه  به زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات در ارائه راهکارهای این چالش‌ها نقش اساسی پیداکرده است.

نصیری گفت: لذا پرداختن به مفهوم شهرسازی از دیدگاه شهر‌هوشمند افزایش کیفیت شهری، حفظ منابع و انرژی برای نسل های آینده را در بر دارد، هدف شهر هوشمند ارائه خدمات بهتر به شهروندان با استفاده از انرژی کمتر است.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: هوشمندسازی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش بهره وری، کمک به رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به ارمغان می‌آورد، در بخش عمومی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توان اقتصاد هوشمند و درنتیجه کارآفرینی را ایجاد کرد. دسترسی شهروندان به امکانات و خدمات عمومی و بخشی از امکانات خصوصی با‌ زیرساخت‌های هوشمندسازی میسر است.

نصیری افزود: همچنین باتوجه به کمبود منابع با ایجاد بستر هوشمندسازی کسب و کارهای جدید ایجاد می‌شود. رویکرد جهانی برای پیشرفت پایدار باعث شده است کسب و کارهای جدید ایجاد شود که بعنوان موثرترین کسب و کارها از بعد اقتصادی شده است و توجه به پیش بینی 68درصدی شهرنشینی تا سال 2050 یک ضرورت است (این آمار در ایران اکنون تقریبا 75 درصد است).

وی در ادامه قرار گرفتن شرکت‌های فعال فناوری اطلاعات و ارتباطات در صدر ارزشمندترین شرکت‌های دنیا را گواه این دانست که وابستگی مدیریت شهری به هوشمندسازی روز به روز بیشتر می‌شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی افزود: معیارهای میزان هوشمندی شامل حکمرانی هوشمند، شهر الکترونیک، شهروند هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل ونقل هوشمند و غیره است و در هر معیار یک معاونت، سازمان یا اداره در شهرداری وجود دارد که نیاز دارد توجه جدی به موضوع هوشمندسازی داشته باشند.

او گفت: همچنین توجه به ایجاد در آمد پایدار از کسب و کارهای جدید نیاز به زیرساخت مناسب هوشمندسازی دارد. زیرساخت‌هایی که در دو بخش سخت افزاری مانند بیشتر فیبر نوری، مرکز داده و نرم افزاری مانند نرم افزار کاربردی جامع شهروندی، کیف پول الکترونیک باید آماده شود.

این عضو شورا اظهار داشت: این زیرساخت ها در همه زمینه های غیر از شهرداری مانند گردشگری بسیار تاثیر گذار خواهد بود. باتوجه به ضرورت‌های اشاره شده وجود یک سازمان قوی به عنوان سازمان همکار تمام بخش‌های شهرداری ضرورتی اجتناب ناپذیر است که چالش های هر بخش را احصا، راهکار مرتبط با آن را با کمک هوشمندسازی ارائه و در نهایت با ارائه روش‌های نوآورانه در راستای برطرف کردن چالش‌ها تلاش کند. هم اکنون سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان سازمانی که در سابق اداره انفورماتیک نامیده می‌شده، متولی این کار بوده است.

وی در ادامه از شهردار خواست تا برای افزایش سرعت و دقت در هوشمندسازی در ساختار سازمان فاوا بازنگری جدی شود تا با همکاری ادارات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهر مانند اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و شرکت مخابرات زیرساخت‌ها با کیفیت بهتری ارائه شود. همچنین ایجاد و اصلاح فرآیندهای مرتبط با هوشمندسازی در کنار اصلاح ساختار یک ضرورت است و عدم توجه به آنها آینده‌ای برای کلان شهر مقدس شیراز شاید متصور بود.

نصیری در پایان نیز گفت: از استاندار محترم تقاضامندم نسبت به پاسخگویی کلیه ادارات شهر مطابق ماده (بند 32 ماده 80قانون شوراها)نسبت به همکاری جدیت در پیشبرد و همکاری در پیشرفت هوشمندسازی شیراز را خواستار باشند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول