به گزارش خبرگزاری فارس، پایانه مرزی ریمدان گذرگاه مرزی میان ایران و پاکستان است که در ۲۹ آذرماه سال ۹۹ با حضور مسئولین دو کشور به صورت رسمی افتتاح شد، البته بازارچه مرزی ریمدان در بخش دشتیاری شهرستان چابهار از سال ۱۳۸۷ محلی برای صادرات کالا میان دو کشور است.
اخیرا زائران پاکستانی که از مرز ریمدان وارد کشور شده و به زیارت امام رضا(ع) در مشهد مقدس و سایر بقاع متبرکه مشرف میشوند، گزارشاتی را در سامانه سوت زنی خبرگزاری فارس ثبت کردهاند که وضعیت عبور مسافران از این پایانه مساعد نیست و چندین ساعت معطل میشوند، که کلیپهایی در همین راستا بارگزاری کردهاند.
برای کسب اطلاعات بیشتر با یکی از زائران پاکستانی مستقر در مشهد مقدس ارتباط گرفتیم، که وی در این رابطه گفت: بنده به همراه خانواده از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر پشت دو گیت پایانه ریمدان منتظر ماندیم، در حالی که جایی برای استراحت نبود و حتی آب معدنی کوچک هم توسط دلالان با قیمت بالا عرضه میشد، با این حال زائران پاکستانی خاک ایران را متبرک و مقدس دانسته و هنگام ورود به امام رضا(ع) سلام میدهند.
برای پیگیری این قضیه به سراغ شریف کریمی مدیر پایانه مرزی ریمدان رفتیم که وی به مشکلات اینترنتی اشاره کرد و گفت: با نزدیک شدن به فصل تابستان و اختلافات جوی کیفیت اینترنت در پایانه مرزی پاسخگو نیست، به همین علت از شرکت زیر ساخت مخابراتی اداره راهداری و حمل و نقل جادهای درخواست احداث دکل و فیبر نوری کردهایم.
وی از افزایش گیتها و خدمات رفاهی خبر داد و تاکید کرد: با توجه به این که کار ترخیص مسافران کمتر یک دقیقه زمان میبرد، این پایانه محل اقامت نیست اما در حال حاضر آبسردکن و سالن مشخصی را درنظر گرفتیم و مدنظر داریم مجتمع رفاهی خوبی را در این پایانه احداث کنیم، همچنین تصمیم داریم تا دو ماه آینده تعداد گیتها به ده تا افزایش پیدا کند.
بنابر آنچه مطرح شد، پایانه مرزی ریمدان به عنوان گذرگاه اصلی میان دو کشور ایران و پاکستان، لازم است مجهز به خدمات رفاهی و زیرساختی بیشتری شود تا هم مسافران و زائران این کشور همسایه احساس راحتی کنند، هم کیفیت و کمیت صادرات میان این دو کشور دوست افزایش یابد.
انتهای پیام/