اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پلمب آسانسورهای غیراستاندارد 10 مرکز دولتی و عمومی در کرمانشاه

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: فهرست آسانسور‌های ۱۰ مرکز دولتی و عمومی که به دلیل بی توجهی به اخطار‌های اداره کل استاندارد در بازه زمانی مشخص شده فرآیند استانداردسازی را انجام نداده‌اند، برای پلمب به دادستانی استان معرفی شده‌اند.

پلمب آسانسورهای غیراستاندارد 10 مرکز دولتی و عمومی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه، از پایش آسانسور‌ها با اولویت دستگاه‌های دولتی، مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و مراکز تجاری خبر داد.

وی گفت: اگر آسانسوری ناایمن و غیراستاندارد باشد و یا بیم بروز حادثه‌ای برود، با هماهنگی دادستانی نسبت به پلمب آن‌ اقدام خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: فهرست آسانسور‌های ۱۰ مرکز دولتی و عمومی که به دلیل بی‌توجهی به اخطار‌های اداره‌کل استاندارد در بازه زمانی مشخص شده فرآیند استانداردسازی را انجام نداده‌اند، برای پلمب به دادستانی استان معرفی شده‌اند.

نیازی با بیان اینکه  درحال حاضر آسانسور‌های برقی و هیدرولیک مشمول مقررات  استاندارد اجباری هستند، گفت: همه ساختمان‌های نوساز دارای آسانسور، باید استانداردسازی شوند و صاحبان آن‌ها‌ تاییدیه ایمنی آسانسور را دریافت کنند.

وی با اشاره به استانداردسازی آسانسور‌های منصوبه در دستگاه‌های دولتی نیز طی مکاتبات متعدد با ادارات استان برای اخذ تاییدیه ایمنی آسانسور، عنوان کرد: فرآیند استانداردسازی درسطح دستگاه‌های استان اجرا شده و بسیاری از ادارات و سازمان‌ها موفق به اخذ تأییدیه ایمنی استاندارد و یا در حال استانداردسازی آسانسور‌های خود هستند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه یادآور شد: درمجموع برای‌ ۱۳۹ دستگاه آسانسور تأییدیه ایمنی یا ادواری صادر و ۱۰۶ دستگاه آسانسور منصوبه نیز در حال استانداردسازی و رفع نقص هستند.

نیازی با اشاره به بازرسی کارشناسان استاندارد از آسانسور‌های مراکز عمومی و بخش خصوصی، گفت: به منظور تامین ایمنی و سلامت مردم، در دو ماه اخیر آسانسور‌های منصوبه ناایمن در دو بیمارستان، سه مجتمع پزشکان، سه هتل و یک پاساژ در مرکز استان تحت اقدام حقوقی قرار گرفته‌اند تا در مهلت قانونی فرآیند استانداردسازی آن‌ها انجام گیرد.

وی درخصوص آسانسور‌های نصب شده در بیمارستان‌ها نیز، ابراز کرد: با همکاری موثر دانشگاه علوم پزشکی تعدادی از بیمارستان‌های سطح استان، ازجمله بیمارستان حضرت معصومه(س) و بیمارستان آیت‌اله طالقانی موفق به اخذ تأییدیه ایمنی استاندارد برای آسانسورهای منصوبه شده‌اند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه  یکی از مشکلات اساسی در استانداردسازی آسانسور‌ها در برخی از مراکز دولتی و عمومی بخصوص بیمارستان‌ها، مشکلات سازه‌ای اینگونه ساختمان‌ها است، اضافه کرد: درصورتی که فرآیند استانداردسازی این آسانسور‌ها به موقع انجام نگیرد، اداره کل استاندارد به عنوان نماینده قانونی نسبت به پلمب آن‌ها اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول