اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۶۱۵ میلیارد تومان رهاورد سفر رئیس جمهور به حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری و مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان برای طرح‌های بیابان‌زدایی و احیا مرتع به مدت سه سال در نظر گرفته شد.

۶۱۵ میلیارد تومان رهاورد سفر رئیس جمهور به حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان

عبدالرحیم لطفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: امسال  برای کاهش آتش‌سوزی‌ها در سطح مراتع و جنگل‌ها تمهیدات و اقدامات لازم اندیشیده شده تا در کنار استفاده از تجهیزات در زمان آتش‌سوزی بتوانیم از این ظرفیت‌ها نیز بهره ببریم.

وی گفت: در هر شهرستان کارگروه حریق به ریاست فرماندار و همه دستگاه‌های مسؤول و مرتبط تشکیل می‌شود تا در زمان خطر آتش‌سوزی‌ها مسؤولان وارد میدان شوند.

 ۱۱۰۰ نفر از جوامع محلی برای اطفا حریق در گلستان ساماندهی می‌شوند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان خاطرنشان کرد: علاوه بر تشکیل کارگروه حریق، تعداد ۱۰۰ گروه و در هر گروه ۱۱ نفر از جوامع محلی اطراف جنگل‌ها و مراتع ساماندهی شده تا در زمان حریق بتوانیم از این افراد استفاده کنیم.

لطفی ادامه داد: در شورای برنامه‌ریزی استان اعتباری معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیز این ۱۰۰ گروه در نظر گرفته شده و مصوب شد تا امکانات و اقلامی مانند وسایل، کفش، لباس ضد حریق و غیره در اختیار این افراد قرار گیرد، برای تجهیز کامل این گروه‌ها نیاز به اعتباری معادل ۴ میلیارد تومان است.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش اعظمی از جنگل‌ها در ارتفاعات و مسیرهای صعب‌العبور قرار دارد امروز در کمیسیون کشاورزی استان با حضور رئیس و نایب رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی قرار شد بالگردهای اطفا حریق از ابتدای فصل گرما تا پایان این فصل در استان گلستان مستقر بوده تا در زمان اضطراری در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم در اطفا حریق از آنها استفاده کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیان کرد: در سفر رئیس جمهور مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانی و مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان برای طرح‌های بیابان‌زدایی و احیا مرتع مصوب شده که تاکنون مبلغ ۵ میلیارد تومان در حوزه طرح‌های بیابان‌زدایی و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در حوزه آبخیزداری تخصیص یافته است.

لطفی ابراز کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات تملک‌دارایی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات مصرفی در اطفا حریق مانند شیلنگ، آب، بیل، چراغ قوه و غیره تخصیص یافته و تجهیزات موردنیاز خریداری شده است.

وی گفت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور امکاناتی مانند لباس اطفا حریق، تریلر برای نیروهای حفاظتی و موتورسیکلت در اختیار استان قرار داده که بخش اعظم آن توزیع شده و تا چند روز آینده بین شهرستان‌های باقیمانده توزیع می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول