اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

ایران و چین می توانند مشارکت جامع راهبردی در حوزه اقتصادی داشته باشند

استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با هیئت چینی گفت: ایران و چین می توانند مشارکت جامع راهبردی در حوزه اقتصادی داشته باشند که با گسترش روابط، می‌توانیم به این مهم دست یابیم.

ایران و چین می توانند مشارکت جامع راهبردی در حوزه اقتصادی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسین مدرس خیابانی امروز در نشست با هیئت چینی با موضوعات اقتصادی اظهار داشت: ایران و چین کهن ترین تمدن‌های آسیا هستند و ما در سیستان و بلوچستان شهر سوخته را با قدمت هفت هزار ساله داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان یک استان پهناور و مظهر وحدت است، تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از نظر امنیتی در یک سطح مطلوب بوده و می تواند مکان مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.

این مسؤول ادامه داد: سیستان و بلوچستان قابلیت های خوبی دارد که می‌تواند زمینه همکاری‌های خوبی را فراهم کند.

مدرس خیابانی با اشاره به همکاری های اقتصادی ایران و چین بیان کرد: زمینه های مختلفی برای همکاری اقتصادی؛ از جمله موضوع یک کمربند یک راه برای گسترش تجارت وجود دارد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان یازده و نیم درصد مساحت کشور را در بر می‌گیرد که طبیعتاً موجب می‌شود طیف زیادی از ظرفیت های اقتصادی در این منطقه وجود داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه، یکی از ظرفیت های مهم، اقتصاد دریاست که با همکاری چین می توان در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری کرد، ادامه داد: در حوزه‌های دیگر اقتصاد دریا، ایجاد شناورها، پرورش ماهی در قفس و مجتمع تولید میگو ایران و چین می‌توانند همکاری‌های فراوانی داشته باشد.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: در حوزه انرژی های خورشیدی، سیستان و بلوچستان بالاترین قدرت در جذب تابش انرژی را دارد و در زمینه ساخت پنل های خورشیدی ایران و چین می توانند همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان ۲۰۰ روز باد با سرعت ۶۰ کیلومتر دارد می تواند به لحاظ اقتصادی صرفه زیادی برای احداث توربین های بادی داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان می‌تواند ظرفیت خوبی را در حوزه راه اندازی کارخانجات تولید کالاهای دیجیتال داشته باشد که در این زمینه پارک علم و فناوری نیز می تواند کمک کند.

وی تاکید کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی را مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند که طبق آن سیاستها ما مکلفیم با چین و سایر کشورهای منطقه روابط سیاسی و اقتصادی خود را گسترش دهیم.

انتهای پیام/3139/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول