اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

شناسایی 22 مورد گلوگاه فساد در وزارت تعاون

رئیس سازمان حراست کل کشور گفت: گلوگاه‌های عام فساد در ورزاتخانه‌ها و وزارت کار و به ویژه در شستا و شرکت‌های زیر مجموعه شناسایی شده است، در یک مجموعه بزرگ مانند وزارت کار، 22 مورد گلوگاه فساد شناسایی شد که با آن برخورد می‌کنیم.

شناسایی 22 مورد گلوگاه فساد در وزارت تعاون

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، سید حسین حجتی، رئیس سازمان حراست کل کشور، امروز در مراسم معرفی سرپرست جدید حراست وزارت تعاون و کار، اظهار داشت: سه رویکرد کلان مبتنی بر فرمایش رهبری و سیاست‌های کلان شامل صیانت از دارایی‌های ارزشمند نظام، مبارزه بی‌امان با فساد و سلامت نظام اداری،‌ وجود دارد.

معاون وزیر اطلاعات افزود: در زمینه صیانت از دارایی‌های ارزشمند نظام نگاه ما پیشگیرانه و نه سخت‌گیرانه است، همه اجزاء دولت جزو سرمایه‌های کلان کشور هستند، به ویژه نیروی انسانی متخصص از سرمایه‌های کشور به شمار می‌رود. شرکت‌ها و اموال آنها حق‌الناس و حق نظام است که باید به درستی حفظ شود و هیچ حقی نباید ضایع شود، از جمله اینکه با آبروی افراد هم نباید بازی شود. در عین حال با مفسدان شدیدترین برخورد را‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهیم داشت.

رئیس سازمان حراست کل کشور افزود: قرار نیست رهاسازی کنیم تا فسادی شکل گیرد و بعدا برخورد کنیم، بلکه شناسایی گلوگاه‌های فساد را‌‌‌‌‌‌‌‌ باید ابتدا انجام دهیم. گلوگاه‌های عام فساد در وزاتخانه‌ها و وزارت کار و به ویژه در شستا و شرکت‌های زیر مجموعه شناسایی شده است. در یک مجموعه بزرگ مانند وزارت کار، 22 مورد گلوگاه فساد شناسایی شده و با آن برخورد می‌کنیم.

حجتی این را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: تشکیل پرونده در حراست‌ها باید به گونه‌ای باشد که فسادی شکل نگیرد و نگاه ما در حراست شاید سخت‌افزاری باشد اما در حراست کل نگاه ما یاری‌گرانه به مسائل است و در حوزه دانش‌بنیان‌ها باید مزیت‌آفرین باشد.

وی همچنین گفت: امسال قرار است در شستا 400 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید صورت گیرد. در دولت‌های قبلی هر کدام با یک تیغ از شستا برداشت می‌کردند، اما در دولت سیزدهم تصمیم گرفته شده از بدهی 400 تا 500 هزار میلیارد تومانی دولت به شستا، 90 هزار میلیارد تومان را‌‌‌‌‌‌‌‌ تسویه کند و امیدواریم در سال‌های آینده دولت بدهی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به تامین اجتماعی با وام‌ها تسویه کند.

معاون وزیر اطلاعات همچنین ارز ترجیحی فسادزا عنوان کرد و گفت: با تدابیری که اندیشیده شده حذف ارز ترجیحی حمایت می‌شود و حمایت‌های ما مبتنی بر بیانیه گام دوم است که در آن عدالت‌گستری و فسادستیزی سر فصل همه حراست‌ها قرار می‌گیرد و باید بیانیه گام دوم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رعایت شود که این سیاست‌ها در 29 بهمن 92 ابلاغ شد که اگر همه دستگاه‌ها آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرا می‌کردند شرایط کشور امروز این گونه نبود.

حجتی گفت: بیانیه گام دوم توجه به مزیت‌آفرینی است و حمایت از منافع مردم و جلوگیری از شکل‌گیری فساد در مجموعه‌ها است. همچنین باید با تعارض منافع به هر شکلی مقابله شود تا گلوگاه‌های فساد شکل نگیرد.

وی از حسین‌پور مسئول جدید حراست کار خواست تا با گلوگاه‌های فساد مبارزه کند.

رئیس سازمان حراست کل کشور اظهار داشت: دبیرخانه دانش‌بنیان‌ها در حراست کل کشور ایجاد شد که اولا به همه جا اشراف داشته باشد و نیازسنجی دانش بنیان‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهد. در این زمینه با وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جلسات مشترکی برگزار کردیم. 5 هزار طرح کلان اقتصادی که با دانش بنیان‌ها قابل حل است تهیه کردیم که اگر این طرح‌ها اجرا شود، اشتغال قابل توجهی در کشور ایجاد می‌شود.

وی افزود: در حراست کل وحدت فرماندهی بسیار مهم است و امیدواریم در حراست وزارت کار هم وحدت فرماندهی ایجاد شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول