اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

روش‌های ایجاد درآمد در شهر گلوگاه فراهم شود/برنامه ویژه برای توانمندسازی اقتصاد روستاها

استاندار مازندران با بیان اینکه روش‌های ایجاد درآمد در شهر گلوگاه فراهم شود، گفت: یکی از زیرساخت‌های توسعه، شهرسازی است و با ضعف‌های مدیریتی این شهر آباد نشده و باید شهر تقویت شود.

روش‌های ایجاد درآمد در شهر گلوگاه فراهم شود/برنامه ویژه برای توانمندسازی اقتصاد روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از گلوگاه، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در حاشیه  سفر به گلوگاه در دیدار با خانواده شهید عبدالرضا کلبادی‌نژاد اظهار کرد: خانواده شهدا جز یادگاران واقعی شهدا هستند و مردم ما با زیارت آنها به یاد شهدا و ایثار و شهامت شان هستند.

وی خطاب به خانواده شهدا گفت: شهدا همواره حاضر و ناظرند و ما از صبوری و متانت شما قدردانی کرده و از اینکه پرچم شهدا را بالا نگه داشتید و بعد از شهدا در دفاع از انقلاب و امام و رهبری مسیر شهدا را رفته تشکر می‌کنیم و امیدواریم خدا به برکت شهدا سلامتی و طول عمر به شما عنایت کند و به ما توفیق دهد تا رضایت شما که همان رضایت شهداست را جلب کنیم و با رفتار و گفتار در مسیر شهدا باشیم.

استاندار مازندران در ادامه این دیدار در نشست هم‌اندیشی با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم گلوگاه در انستیتو تیرتاش گلوگاه اظهار کرد: امام خمینی (ره) بزرگترین رهبر مردمی، دینی و انقلابی دنیا شناخته شد و از شاخصه‌های مهم مدیریتی ایشان ارتباط با مردم بود.

وی افزود: حضرت امام (ه) خدمت بی‌منت و با مردم بودن را به ما آموختند تا تلاش کنیم در مسیر خدمت رسانی باشیم. 

استاندار مازندران با قدردانی از مادر شهیدان‌حجازی گفت: شهیدان از افتخارات مازندران و خانواده و مادر این شهید از افتخارات استان و ایران است.

حسینی‌پور با بیان اینکه در مطالعات گلوگاه به فاکتورهای خوبی رسیدم؛ خاطر نشان کرد: حضور ما در شهرستان گلوگاه بیانگر توجه به شهرستان و اتفاقات خوب است و گلوگاه در این ترکیب سفر از اولین‌های سفر استان است که بیانگر مهم بودن آن است.

وی گفت: مرم گلوگاه از پیشتازان تحولات انقلاب بودند که در انقلاب، دفاع مقدس و صحنه های مختلف خوش درخشیدند لذا نباید این‌جایگاه را داشته باشد و نیازمند تحولات است.

استاندار مازندران عنوان کرد: برای تحول در هر شهرستانی نیازمند جوشش از درون هستیم و با توجه به نبوغ فراوان در این شهرستان باید پای کار  و کمک کار باشند.

حسین‌ پور افزود: تمام تلاش‌مان را برای جبران عقب ماندگی‌های گلوگاه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم گلوگاه مانند نقوش درخشان از فرش ایرانی، متحد و منظم و همراه و همدل هستند و توانستند هویت شهرستان را حفظ کنند؛ یادآور شد: خیلی از شهرهای ما هویت‌شان در شرایط بحرانی قرار گرفت و توسعه باید با پیوست توسعه‌ای و فرهنگ منطقه باشد.

استاندار مازندران افزود: مردم‌ ما در این روزها مشکلات فراوانی را تحمل می‌کنند و در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و رئیس جمهور برای خدمت به قشر مستضعف وارد شد و اگرچه این طرح در اول کار فشار زیادی را به مردم وارد کرد اما در ادامه شاهد درخشش خواهیم بود.

حسینی‌پور  بیان کرد: این تحول اقتصادی باید انجام شود تا پول در بین مردم قسمت شود که مرحله اول اجرایی شد و با عبور از این‌مرحله به توسعه دست خواهیم یافت.

وی گفت: برنامه کوتاه‌مدت در گلوگاه با فوریت‌های لازم و ضروری که  برنامه مدون برای رشد و توسعه اندیشیده شود.

این‌ مسؤول افزود: موضوع آب از مسائل مهم شهرستان گلوگاه است و برنامه میان‌مدت و درازمدت هم با سند آمایش با بهره‌گیری از نخبگان اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: گلوگاه بام شرق مازندران است و باید آلمان‌های شهری افزایش یافته و بیانگر افراد شاخص شهرستان و استان باشد.

حسینی‌پور افزود: دکل‌بندان که جهاد کردند و افرادی که در راه خدمت به مردم جان باختند باید دیده شوند.

استاندار مازندران گفت: باید نماد شهرستان گلوگاه تغییر کرده و به دور از اختلافات برای توسعه گام برداریم. 

وی با بیان اینکه روش‌های ایجاد درآمد در شهر گلوگاه فراهم شود، تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های توسعه، شهرسازی است و با ضعف‌های مدیریتی این شهر آباد نشده و باید شهر تقویت شود.

حسینی‌پور افزود: گلوگاه از کشاورزی، دامداری، تجارت و صادرات و گردشگری برخوردار است که ما در گردشگری گلوگاه محروم‌ هستیم. این شهرستان در مسیر مشهد مقدس است و می‌تواند بهره‌مند از این‌ حضور باشد و باید گلوگاه از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود.

وی یادآور شد: اهم‌ مسائل شهرستان احصا شد و با توجه به استعدادهای درخشان جوانان و نوجوانان باید سرمایه‌گذاری شود و طرح‌های توانمندسازی جوانان شهرستان آماده و تصویب و اجرا شود.

حسینی‌پور افزود: گلوگاه باید به مرکز جشنواره‌ها و شناسایی استعدادهای مازندران تبدیل و باید جوانان ما استعدادهای درخشان کشور و جهان شود.

وی خاطر نشان کرد: گلوگاه در مرز تفکیکی دو استان است و برخی از ادارات را نداریم که باید چاره اندیشی شود.

استاندار مازندران با اشاره به محرومیت روستاها گفت: برنامه ویژه برای توانمندسازی اقتصاد روستاها داریم.

وی افزود: گلوگاه در حوزه آموزشی هم‌ نیازمند تلاش است و نگاه من بر این است که باید استعدادهای عملی شهرستان شکوفا شود نه استعداد نظری، که بیشتر فارغ‌التحصیلان ما دارای مدرک دانشگاهی هستند.

به گفته نماینده عالی دولت در مازندران، میانگین تحصیلی ما در استان بالاتر از کشوری است؛ اما اینکه فقط تحصیل انجام شود و بیکار باشد نمی‌توان به توسعه دست یافت و باید متناسب با نیاز شهرستان برای اشتغال تلاش کرد.

حسینی‌پور گفت: متناسب با استعداد، مهارت ایجاد شود و سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شود که نگاه ما تقویت است.

وی افزود: در حوزه بانوان باید کارهایی انجام شود که باید کارگروهی فعال و در راستای مسائل حوزه بانوان تلاش شود.

حسینی‌پور گفت: توجه به امر ورزش و ورزش عمومی مهم است که شادابی جامعه به ورزش است و در شرایط فعلی و در شرایط تحریم ورزش پرچم ما را به اهتزاز در می‌آورد و باید باشگاه‌های خصوصی در شهرستان فعال شود تا گامی برای توسعه ورزش و سلامت باشد.

حجت الاسلام سیدابراهیم‌میراحمدی امام‌جمعه گلوگاه هم گفت: حضور استاندار در دل مردم بیانگر مردمی بودن دولت است که به دنبال باز کردن‌گره‌های مردم است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول