اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

حاجی صادقی: ازنظر حاج قاسم حضور روحانیون مهم‌ترین عامل ایستادگی مدافعان حرم بود

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حاج قاسم می‌گفت: با توجه به فضایی که ما در جبهه مقاومت داریم، مهم‌ترین عامل ایستادگی رزمندگان روحیاتی است که روحانیون در آنجا تولید می‌کنند.

حاجی صادقی: ازنظر حاج قاسم حضور روحانیون مهم‌ترین عامل ایستادگی مدافعان حرم بود

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه روحانیون در هشت سال دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم به عنوان شاگردان مکتب امام صادق (ع) تلاش کردند در عرصه جهاد و مقاومت نامی جاودان از این قشر بر جای بگذارند، بیان داشت: در زمان دفاع از حرم روحانیون فراوانی را اعزام کردیم، یادم هست یک بار خدمت حضرت آقا رسیدم، عرض کردم که روحانیون را داریم ساماندهی و مدیریت می‌کنیم که همیشه حداقل یک گروهان طلاب در دفاع از حرم باشند.

وی افزود: حضرت آقا پرسیدند که طلاب آنجا چه کار می‌کنند؟ عرض کردم: روحانیون بین این رزمندگان مختلفی که آنجا هستند، حضور دارند، هم کار تبلیغی می‌کنند هم کار رزمی که این حضور بسیار مؤثر بوده است. 

۳۸ شاگرد مکتب امام صادق (ع) در دفاع از حرم شهید شدند

حجت‌الاسلام حاجی صادقی درباره آمار شهدای روحانی در دفاع از حرم ابراز داشت: تاکنون ۳۸ نفر از طلاب و روحانیون در دفاع از حرم به شهادت رسیده‌اند. آمار این شهدا طبق ۲ ملاک؛ طلبه بودن با تأیید مرکز مدیریت حوزه علمیه و همچنین احراز از سوی شهید و امور ایثارگران بوده است.

اعتراف ژنرال سوری به شهید همدانی

وی ادامه داد: یک بار که در جمع مدافعان حرم در سوریه حاضر شدم، سردار شهید حسین همدانی (سرداری که بعد از حاج قاسم سلیمانی بیش‌ترین نقش را در دفاع از حرم داشت) گفت: یک روز با یکی از ژنرال‌های بزرگ سوری بودم، او به من گفت که شما ایرانی‌ها دو ویژگی را دارید، اگر ما این دو ویژگی را می‌داشتیم حتماً خیلی زودتر از این‌ها پیروز می‌شدیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: آن ژنرال بزرگ سوری خطاب به سردار همدانی گفت: آن دو ویژگی، مسجد و روحانی است. بنابراین وجود و حضور روحانیون نه تنها برای مملکت خودمان برای افراد دیگر کشورها در دفاع از حرم آمده بودند،‌ حتی برای خود رزمندگان سوری بسیار مؤثر بود.

درخواست  ابومهدی المهندس از حوزه علمیه ایران

وی افزود: یک وقتی خدمت ابومهدی المهندس بودم، آن زمان حشد شعبی بیش از ۱۶۵ هزار نیرو بیشتر نداشت،‌ این شهید بزرگوار به من فرمود: من با وجود ۱۶۵ هزار نیرو چیزی از شما نمی‌خواهم، فقط می‌خواهم طلبه‌ها و روحانیون ایرانی بیایند و این مجاهدان را از لحاظ فکری و عقیدتی تقویت کنند.

حاج قاسم حضور روحانیون را مهم‌ترین عامل ایستادگی رزمندگان مقاومت می‌دانست

حجت‌الاسلام حاجی صادقی تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از کسانی بود که تأکید فراوانی به این موضوع داشت. من در سفری که می‌خواستم بروم با اجازه و اشراف سردار بود. حاج قاسم می‌فرمود: با توجه به فضایی که ما در جبهه مقاومت داریم مهم‌ترین عامل ایستادگی این عزیزان آن روحیاتی است که روحانیون در آنجا تولید می‌کنند. به همین خاطر حاج قاسم سلیمانی پیگیری جدی برای حضور روحانیون در جبهه مقاومت داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول