اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پروژه های مدرسه سازی قبل از آغاز سال تحصیلی به اتمام برسد

استاندار کردستان گفت: پروژه های مدرسه سازی در استان قبل از آغاز سال تحصیلی تکمیل و به بهره برداری برسد.

پروژه های مدرسه سازی قبل از آغاز سال تحصیلی به اتمام برسد

به گزارش خبرگزاری فارس، اسماعیل زارعی کوشا ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سنندج، توسعه فضاهای آموزشی و افزایش سرانه ورزشی و توزیع مناسب آن در استان را ضروری دانست و گفت: در این راستا اعتبارات استانی را به جدیت پی گیری خواهم کرد و در سفر رئیس جمهور به استان اعتباراتی به این حوزه اختصاص خواهد یافت.

استاندار کردستان مهارت را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: از آنجا که امروز با بحران اشتغال مواجه هستیم، هنرستان ها باید در اولویت جدی قرار گیرد و مهارت آموزی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی کار را نیاز امروز استان عنوان کرد و افزود: تقویت مهارت آموزی در دانش آموزان به افزایش تولید و درآمد و نیز رشد اقتصادی جامعه کمک می کند.

وی یادآورشد: اعتبارات مورد نیاز هنرستان ها  بررسی و در مصوبات سفر رئیس جمهور لخاظ خواهد شد.

زارعی کوشا با بیان اینکه بازارچه تاناکورا با ایجاد فضای ناامن در این محدود شهر زنگ خطر جدی برای ساکنان این محله است، گفت: شهرداری سنندج سریعا تصمیمات معقول را در این زمینه اتخاذ نماید، اگر نگرانی در این زمینه وجود دارد کاری که ضرورت دارد سریعا انجام شود.

وی تاکید کرد: حاکمیت باید امنیت و آسایش مردم را  به نحوی مدیریت کند تا کمترین آسیب بدنبال داشته باشد در این راستا اگر لازم است دستگاه های قضایی ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه چند صد هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام در کشور وجود دارد تصریح کرد: امروز این پروژه ها ۲ برابر شده است در این راستا سیاست دولت تکمیل و به اتمام رساندن پروژه هاست.

وی بر اجرای مصوبات شورا و تشکیل منظم جلسات شورای آموزش و پرورش به صورت ماهانه تاکید کرد.

فرماندار سنندج نیز بازارچه تاناکورا را آسیب اجتماعی دانست و گفت: این بازارچه پیاده راه را کاملا مسدود و محل تردد ۲ هزار دانش آموز را در این مسیر مسدود کرده است.

حسن عسکری  فرماندار سنندج هم در این جلسه اظهار کرد: ۲۷۵ دست فروش و ۵۰ مغازه در تاناکورا فعالیت دارند و معضلات فرهنگی و اجتماعی زیادی در این محوطه ایجاد کردند.

وی خواستار ساماندهی و جمع آوری دست فروشان بازارچه تاناکورا شد و افزود: به دلیل سست بودن دیوار مدرسه علم و دین خطر تخریب این مدرسه دانش آموزان و عابران آن مسیر را به صورت جدی تهدید می کند. 

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول