اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تولیت آستان قدس رضوی: روحانیت همواره در میدان ایثار و شهادت پیشتاز بوده‌ است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه روحانیت در میدان ایثار و شهادت همواره پیشتاز بوده‌ است، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی بدانند به هیچ عنوان نمی توانند جلوی نورانیت، عظمت و پیشرفت ایران اسلامی را بگیرند.

تولیت آستان قدس رضوی: روحانیت همواره در میدان ایثار و شهادت پیشتاز بوده‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، آیت الله احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی امشب در یادواره شهدای طلبه‌ و روحانی شهرستان «طبس» اظهار داشت: انقلاب اسلامی به واسطه فداکاری های شهدای گرانقدر روز به روز پربارتر و بالنده تر می شود و حداقل کار ما در برابر این فداکاری ها، تعظیم و تکریم است که یک وظیفه اخلاقی است.

وی افزود: قدردانی و تشکر و تبلیغ و ترویج روحیه فداکاری و ایثار از ویژگی های برگزاری یادواره های شهدا است.

وی بیان داشت: جامعه ای که می خواهد استقلال و آزادی داشته باشد باید روحیه ایثار، فداکاری و مسئولیت‌پذیری در برابر همه مردم جامعه را تقویت کند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: شهادت در ادبیات اسلامی ما به عنوان یک معیار و نشان ارزنده بیان شده است و بر اساس احادیث و روایات، معیار سنجش اعمال و عبادات، مقام شهید است.

آیت الله مروی با بیان اینکه روحانیت معزز در همه زمینه های علمی، نظامی، سیاسی و اجتماعی پیشتاز بوده و عده زیادی از آن‌ها در دفاع از مکتب و اسلام ناب به شهادت رسیده اند، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی بدانند به هیچ عنوان نمی توانند جلوی نورانیت، عظمت و پیشرفت ایران اسلامی را بگیرند.

وی با بیان اینکه داعش مولود ناپاک و خبیث وهابیت است، گفت: ماجرای حمله وهابیت به نجف اشرف و پیروزی جمعیت قلیل مسلمانان و شیعیان مصداق عینی آیه شریفه «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ» است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در ماجرای زلزله هولناک طبس چندین روز به خدمت مردم در این خطه پرداخته و به عنوان روحانی تبعیدی کانون خدمت به مردم شدند.

وی گفت: در دوران کرونا روحانیت پیشتاز خدمت‌رسانی به مردم بودند و و در طول این هزار و چندین ساله که از اسلام می گذرد این روحانیت بودند که با ترویج دین و دفاع از اسلام ناب محمدی پرداختند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: این منابع عظیم شیعه و کتب با ارزشی که به عنوان چراغ راه در اختیار مردم است به واسطه فداکاری های روحانیت و علمای دین به دست آمده است.

وی افزود: میراث گران بهای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که همان مکتب اسلام است با فداکاری های روحانیت برای نسل های بعدی ترویج شد که یکی از از این شهدای گرانقدر شهید آیت الله مطهری است که با اندیشه پاک و فیلسوفانه در مقابل انحرافات گروه های مختلف ایستاد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول