اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

اعتدال را ببین، اصلاحات را پسند کن!/ پاسخ مشرق به ادعای جهانگیری درباره دولت اصلاحات

چرا آقای جهانگیری چیزی را برای شرایط کشور تجویز می‌کند که خود در طول ۸ سال معاون اولی دولت روحانی حاضر به تکرار آن نبوده است؟

اعتدال را ببین، اصلاحات را پسند کن!/ پاسخ مشرق به ادعای جهانگیری درباره دولت اصلاحات

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری، از مقامات دولت اصلاحات و معاون اول دولت اعتدال، طی یادداشتی پیرامون سالگرد انتخابات دوم خرداد سال ۷۶، نوشته است:

"سالگرد دوم خرداد و سرآغاز دولت اصلاحات است؛ دولتی که بهترین عملکرد اقتصادی را در میان دولت‎های چهل سال اخیر داشت. هر چند ربع قرن از آن روز می‌گذرد، اما تجربه دوران اصلاحات و دوم خرداد هنوز هم برای جامعه و دولتمردان امروز می‌تواند راهگشا باشد؛ دولتی که تنش‌های خارجی را به حداقل رساند، در عرصه‌های فرهنگی و علمی امکان بروز خلاقیت و شکوفایی را به جوانان داد، سطح مشارکت آحاد و گروه‌های اجتماعی را در توسعه کشور بالا برد و اقتصاد را به‌خوبی سامان داد. این دولت برنامه سوم را که به عنوان برنامه اصلاح ساختاری نام گرفت، تدوین، تصویب و اجرا کرد که شاخص‌های عملکرد آن در میان همه برنامه‌های توسعه بسیار درخشان است."

به گزارش جماران، او در خاتمه نیز می‌نویسد: پیشرفت اقتصادی آن سال‌ها را مدیون این شرایطی بودیم که دولت اصلاحات رقم زد. امروز هم اگرچه شرایط تحریم، مشکلات اقتصادی را تشدید کرده است، اما هنوز هم می‌توان از تجربه آن سال‌ها بهره گرفت. یاد باد آن روزگاران یاد باد.

*ما به مخاطبان محترم پیشنهاد می‌کنیم که پس از خوانش این اظهارات جهانگیری به ۲ سؤال بیاندیشند و یا در صورت امکان پاسخ آنها را از آقای جهانگیری مطالبه کنند:

یکم: اگر آنچه جهانگیری درباره بهینه بودن عملکرد اقتصادی دولت اصلاحات ادعا می‌کند صحّت دارد پس چرا مردم در انتخابات دولت نهم که پس از دولت اصلاحات و در سال ۸۴ برگزار شد؛ نه تنها هیچ چهره اصلاح‌طلب و یا حتی متمایلی به جریان چپ را انتخاب نکردند بلکه به منتهی‌الیه قطب مخالف اصلاح‌طلبان یعنی "محمود احمدی‌نژاد" رأی دادند و چرا مردم از سال ۸۴ به اینسو هرگز و در هیچ انتخاباتی بصورت اکثریتی به اصلاح‌طلبان رأی نداده‌اند؟

به سخن دیگر اینکه چرا مردم نخواسته‌اند آن شکوفایی اقتصادی که آقای جهانگیری ادعا می‌کند، تکرار شود؟!

و دوم: اگر ادعای جهانگیری راست است و "هنوز هم می‌توان از تجربه آن سال‌ها بهره گرفت"(!) پس چرا این تجربه‌ی مشعشع اقتصادی در دولت اعتدال که جایگزین خلف اصلاح‌طلبان بود و رجال اصلی آن نیز همگی بالاتفاق اصلاح‌طلب بودند؛ نصب‌العین قرار نگرفت؟

یعنی چرا آقای جهانگیری چیزی را برای شرایط کشور تجویز می‌کند که خود در طول ۸ سال معاون اولی دولت روحانی حاضر به تکرار آن نبوده است؟

این سوال البته یک فرض دیگر هم دارد. و آن اینکه شاید جهانگیری و دوستان او در دولت اعتدال مدل اقتصادی اصلاحات را پیاده‌سازی کردند که به فرجام "کارنامه مردودی" در پایان دولت اعتدال ختم شد...

منبع: سایت خبری تحلیلی مشرق

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول