اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| انتقاد داوطلبان آزمون دکتری به نوع سوالات آزمون

داوطلبان آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد در پویشی درسامانه فارس من ادعا کردند: طراحی سوالات آزمون به صورت اصولی انجام نشده بود.

فارس من| انتقاد داوطلبان آزمون دکتری به نوع سوالات آزمون

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، تعدادی از داوطلبان آزمون دکتری با ثبت پویشی در سامانه فارس من  ارائه پاسخنامه تشریحی در کنکور ارشد و دکتری را خواستار شدند

*سوالات خارج از سرفصل های اعلام شده توسط وزارت علوم

سردبیر سوژه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: در مصوبه سازمان سنجش آمده است که اگر میخواهند هر تغییری در سرفصل های کنکور اعم از تعداد سوالات و غیره اعمال کنند از یک سال قبل باید در رسانه بخصوص در سایت خود سازمان سنجش  اعلام شود، امسال خلاف سال قبل برای ما تغییری اعمال نشده بود، اما تغییر مواد درسی در سوالات را بسیار زیاد شاهد بودیم.

*طراحان سوال اصولی سوال طرح نمی‌کنند

وی ادامه داد: نکته بعدی اینکه وزارت علوم برای کنکور یک سری سرفصل ها را مصوب میکند اما شاهد هستیم اساتید دانشگاه هایی مثل دانشگاه شریف طراح سوالات کنکور هستند و ما میبینیم سوالات آن ها به مقالات تازه عمومی شده استناد می‌شود، طراح برای اینکه نشان دهد تا چه حد با سواد است از این منابع استفاده می کند وقتی هم اعتراض میکنیم یک کلید از سوالات به ما می دهند در حالی که خود کلید نهایی هم جای بحث دارد.

*کنکور دکتری استرس و هزینه

سردبیر سوژه فارس من با بیان اینکه سیستم کنکور اشتباه است، عنوان کرد: الان در کشور ما نزدیک ۴۰ سال است کنکور برگزار می شود، چرا بیشتر داوطلبان هر دوره میزان مشخصی استرس دارند؟ الان در کشور هایی مثل ژاپن و ترکیه نیز کنکور برقرار است اما تفاوت ما در چه چیزی است ؟جواب این است که آنها از مشاوره ها و روانشناس های خوبی برای دانش آموزان استفاده می‌کنند تا عزت نفس دانش اموزان را بالا ببرند و از سطح استرس آنان بکاهند و حداقل میدانند که باید از لحاظ روانی بچه ها را ساپورت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول