اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

ضرورت بهرمندی از ظرفیت دانشجویان پسادکترا در فعالیت‌های پژوهشی

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: باید از ظرفیت به کارگیری دانشجویان پسادکترا در فعالیت‌های پژوهشی فناوری بهره ویژه ببریم.

ضرورت بهرمندی از ظرفیت دانشجویان پسادکترا در فعالیت‌های پژوهشی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم در جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی منطقه ۱۰ پژوهش و فناوری کشور که به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز و به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به حجم گسترده از دانشجویان دکترا که طی امسال و سال‌های گذشته فارغ التحصیل شده اند امسال می‌توانیم از ظرفیت آنها به عنوان پسادکترا بهره‌مند شویم. بنابراین باید از ظرفیت بکارگیری پسا دکترا برای فعالیت‌های پژوهش و فناوری بهره ویژه ببریم.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جلسات شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی مناطق پژوهش و فناوری کشور، نگاه ویژه به موضوع و اولویت‌های منطقه‌ای است، افزود: نشست معاونان پژوهش و فناوری کشور در طول سال دو بار مطابق تقویم اعلام شده برگزار و سیاست‌های این معاونت از طریق این نشست ارائه می‌‌شود.

صالحی بحث ماموریت گرایی دانشگاه ها و حمایت از شعار سال را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: می‌خواهیم بر اساس هم‌افزایی و همکاری دانشگاه‌ها در مناطق مربوطه بتوانیم جلسات را به گونه‌ای مدیریت کرده و اولویت‌های منطقه را پیگیری کنیم. استان‌ها نیز باید بر اساس اولویت‌های آمایش خود با هم همکاری داشته و چند ماموریت برای خود تعریف کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه بحث شبکه ملی آزمایشگاهی اولویت جدی ما در وزارت علوم است افزود: باید سعی کنیم از تجهیزات به نحو احسن در یک شبکه ملی بهره مند شویم و از طرفی با توجه به کمبودها و آمایش منطقه‌ای بتوانیم آن تجهیزات را تهیه کنیم. همچنین تقاضا دارم تمامی دستگاه‌هایی که در دانشگاه‌ها دارید و می توانند سرویس تحقیقاتی به داخل و بیرون ارائه دهند بر روی این شبکه ملی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: حمایت‌هایی که برای تعمیر تجهیزات و خرید آنان انجام خواهیم داد بر اساس فعالیت‌های دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی روی شبکه ملی آزمایشگاهی خواهد بود.

 صالحی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ را سال «شکوفایی پسا دکترا» قرار داده‌ایم گفت: مصوبه دیگری که در دستور کار شورای عالی عتف است، مصوبه پسادکتراست. امسال می توانیم با توجه به حجم گسترده از دانشجویان دکترا که طی امسال و سال‌های گذشته فارغ التحصیل شده‌اند از ظرفیت آنها به عنوان پسادکترا بهره‌مند شویم. بنابراین باید از ظرفیت بکارگیری پسا دکترا برای فعالیت‌های پژوهش و فناوری بهره ویژه ببریم.

شایان ذکر است؛ شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی منطقه ۱۰ پژوهشی؛ شامل دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، صنعتی جندی شاپور دزفول، صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان، صنعتی شهدای هویزه، علوم و فنون دریایی خرمشهر، صنعت نفت، کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان و همچنین پارک علم و فناوری خوزستان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول