اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

راهکارهای عملی سازمان انرژی اتمی برای کاهش ضایعات کشاورزی

معاون سازمان انرژی اتمی از ارائه راهکار‌های کاربردی و علمی برای کاهش ضایعات کشاورزی و استفاده کمتر از سموم در حوزه باغداری خبر داد.

راهکارهای عملی سازمان انرژی اتمی برای کاهش ضایعات کشاورزی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، «سید پژمان شیرمردی» معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها از ارائه راهکار‌های کاربردی و علمی برای کاهش ضایعات کشاورزی و استفاده کمتر از سموم در حوزه باغداری خبر داد.

شیرمردی در این خصوص گفت: در سازمان انرژی اتمی راهکارهای کاربردی، علمی و فناورانه‌ برای افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی اجرایی شد که در مجموعه پایانه صادرات برنج ارائه کردیم.
وی افزود: با ارائه این راهکارها علاوه بر کاهش ضایعات حوزه کشاورزی، به سلامت مردم نیز کمک می‌شود.
شیرمردی با اشاره به این‌که در بحث مبارزه با آفات نیز راه‌حل‌های مختلفی توسط دانشمندان صنعت هسته‌ای ارائه شده است، خاطرنشان کرد: در روش عقیم سازی حشرات برای باغ‌های مرکبات می‌توانیم کاهش آفات را داشته باشیم و در عمل میزان استفاده از مواد شیمیایی را در این باغ‌ها کم کنیم.
معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتو‌ها در پایان گفت:در بخش تولید گونه‌های جهش‌یافته با پرتو گاما نیز محصولات مقاوم در مقابل تنش‌های محیطی و کم آبی و تغییرات دمایی تولید شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول