اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شهدا بی‌ماموریت و صرفا یک نماد نیستند/ تفسیر قرآن را در وجود شهدا پیدا کنیم

حجت الاسلام «خضری» استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این شهدا بی‌ماموریت و صرفا یک نماد نیستند، گفت: امروز شهدا زنده هستند و در این جنگ و نبرد آخرالزمانی آمده‌اند به ما کمک کنند، به ولی فقیه کمک کنند؛ با تک تک ما کار دارند و ما با شهدا خیلی کار داریم.

شهدا بی‌ماموریت و صرفا یک نماد نیستند/ تفسیر قرآن را در وجود شهدا پیدا کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و در آستانه سالروز شهادت مظلومانه  امام صادق (ع)  مردم مازندران میزبان هشت ستاره بی‌بدیل آسمان دفاع مقدس بود و مردم شهیدپرور استان با حضور پرشور خود در مراسم شب وداع با فرزندان زهرا(س) و پیکرهای پاک و مطهر شهدای گمنام در پارک موزه دفاع مقدس استان با آرمانهای انقلابی آن زندگان نامدار پیمان تازه کردند.

حجت‌الاسلام مهدی خضری استاد حوزه و دانشگاه  نیز در مراسم وداع با پیکر هشت شهید گمنام که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهدای گمنام با ما کار داشتند و ما را به این مراسم دعوت کردند، اظهار کرد: شهدا گم نشدند و ما گم شدیم و آمدیم که ما را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه این شهدا بی‌ماموریت و صرفا یک نماد نیستند، گفت: امروز شهدا زنده هستند و در این جنگ و نبرد آخرالزمانی آمده‌اند به ما کمک کنند، به ولی فقیه کمک کنند؛ با تک تک ما کار دارند و ما با شهدا خیلی کار داریم.

 استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان ما زیاد هستند و نیاز به دستگیری شهدا داریم که از شهدا و ولی زمان جدا نشویم.

وی گفت: شهدا آیات قرآن را برای ما ترجمه کردند و تفسیر قرآن را در وجود این شهدا دیدیم.

خضری با بیان اینکه خداوند در قرآن به نصرت خدا تأکید دارد، اضافه کرد: حوارین به حضرت عیسی (ع)  یاری کردند و امام صادق (ع) می‌فرماید: بنی‌اسرائیل حضرت موسی (ع) را کمک نکردند اما شیعیانی داریم که می‌جنگند در راه ما شهید می‌شوند و آتش می‌گیرند اما در این مسیر می‌ایستند و دست از ولایت برنمی‌دارند.

وی با گرامیداشت سوم خرداد عنوان کرد: رزمندگان در این عملیات جانفشانی کردند و به شهادت رسیدند.

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهدا عاشق خدا بودند و خدا هم عاشق آنهاست و ما این شهدا را درک کردیم، بیان کرد: آیات خدا زنده است و رمز پیروزی در عملیات بیت المقدس این بود که بچه‌های دهه چهل با تمام وجود وسط میدان آمدند و امروز ما باید برای انقلاب، جهاد و جهاد تبیین که تأکید رهبر معظم انقلاب است همه توان مان را بگذاریم.

حجت‌الاسلام خضری با بیان اینکه جهاد تبیین فریضه واجب فوری است، تصریح کرد: همه ما باید توان‌مان را بگذاریم و فرمان جهاد رهبر معظم انقلاب را اطاعت کنیم.

وی با بیان اینکه نباید برای انقلاب کم بگذاریم، گفت: دهه نودی‌ها شهر به شهر، مدرسه به مدرسه، کوچه به کوچه ایستادند و به امام زمان سلام می‌کنند، عنوان کرد: امروز دهه نودی‌ها می‌گویند روی ما حساب باز کن.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: این روزها دهه نودی‌ها برای فراق امام زمان اشک می‌ریزند و گریه می‌کنند و عهدی با امام زمان می‌بندند و این جریان یک سرود عادی نیست و در واقع قلوب منقلب شده است.

وی با اشاره به تأثیرات فضای مجازی طی دو سال کرونا بر روی نسل جدید، عنوان کرد: سرود سلام فرمانده انقلابی ایجاد کرد در بین دهه‌نودی‌ها و این خواست خدا بود و رهبر معظم انقلاب فرمودند هر موقع مردم به صحنه آمدند و بچه‌ها مخلصانه آمدند آن ایام ایام الله است.

 خضری با اشاره به اینکه تشییع حاج قاسم قوت قلبی برای انقلاب بود که خداوند قبل از کرونا نشان داد، گفت: بعد از کرونا هم خدا آیاتش را نشان می‌دهد و خیلی واضح و روشن با ملت ایران صحبت می‌کند و نشان می‌دهد خدا با این ملت کار دارد.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند طلوع خورشید ولایت عظما را نشان می‌دهد و ظهور نزدیک است و بیشتر یاران مهدی (عج) جوان هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اربعین آمادگی برای ظهور است و شهدا اهل گریه بر امام حسین (ع) و زیارت عاشورا و اهل یالیتنی بودند.

خضری گفت: شهدا تا آخرین لحظه ایستادند و اجازه ندادند دست دشمن به امام ما برسد.

به گزارش فارس؛ مراسم وداع با پیکر ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در معراج الشهدای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرستان ساری با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مردم شهیدپرور استان مازندران برگزار شد.

مردم مومن دیار علویان در این اجتماع عظیم معنوی با ذکر یازهرا (س) و یا حسین (ع) کاروان لاله‌های زهرایی را همراهی کردند و مداحان اهل بیت (ع) نیز به مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداختند.

پیکر مطهر شهدای گمنام در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در پنج شهر ساری، بابل، سوادکوه، جویبار و چالوس تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول