اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تیراندازی در دبستانی در ایالت تگزاس

منابع خبری از تیراندازی در دبستانی در شهر اوالد در ایالت تگزاس آمریکا خبر می‌دهند که طی آن دست کم یک نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

تیراندازی در دبستانی در ایالت تگزاس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکایی از حادثه تیراندازی در یک دبستان در ایالت تگزاس خبر دادند.

بر اساس گفته پلیس محلی،‌ عامل تیراندازی، در ساختمان دبستان «راب» در شهر اوالد در ایالت تگزاس حضور دارد.

«دان مک‌لاگین» شهردار اوالد به فاکس نیوز گفت که در این حادثه دست کم یک نفر تیر خورده و عامل تیراندازی نیز پس از شلیک، به داخل دبستان فرار کرده و در آنجا سنگر گرفته است.

هنوز مشخص نیست که تیراندازی کجا روی داده یا اینکه دانش‌آموزان یا پرسنل آموزشی دبستان نیز در این حادثه مجروح شده‌اند یا خیر. هویت عامل این حادثه نیز مشخص نشده است.

بر اساس گزارش‌ها، این دبستان تعطیل شده و دانش آموزان نیز به منطقه‌ای دیگر برای انتقال به محلی امن برده شده‌اند.

شهر اوالد که اکثریت آن را لاتین تبارها تشکیل می‌دهند در 77 مایلی غرب شهر «سن آنتونیو» قرار دارد. از ابتدای سال 2022 تا کنون، آمریکا شاهد حدود 200 تیراندازی کور بوده است. 

شبکه سی ان ان اخیرا در گزارشی درباره معضل آزادانه سلاح در ایالات متحده نوشت، طبق مطالعاتی که از سوی سازمان «سختگیری قوانین اسلحه موجب نجات زندگی » در ۵۰ ایالت آمریکا انجام شده، ارتباط مستقیمی بین ایالت هایی که  سختگیری در اعمال قوانین حمل سلاح در آنها به کار گرفته می شود  و آنهایی که سستی در اعمال آن می‌کنند با میزان خشونت با اسحله وجود دارد. 

سی ان ان افزود: مثلا در ایالت «می سی سی پی» که ضعیف ترین سختگیریها را در اعمال قوانین مربوط به حمل سلاح دارد، سال ۲۰۲۰ میلادی بدترین وضعیت خشونت با سلاح گرم را تجربه کرده است، اما در ایالت کالیفرنیا که سخت‌ترین قوانین مربوط به حمل سلاح در آن به کار گرفته شده تنها ۸ مورد تیراندازی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول