اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سردار راستی: قدرت برتر جمهوری اسلامی در منطقه، دشمن را به شکست کشانده است

معاون توسعه و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسداران اسلامی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با توانمندی‌هایی که در عرصه نظامی، علمی و تکنولوژی به دست آورده به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است که اقدامات متجاوزانه دشمن را سخت و سریع پاسخ می دهد و دشمن به شکست های پی در پی از جمهوری اسلامی ایران اقرار کرده است.

سردار راستی:  قدرت برتر جمهوری اسلامی در منطقه، دشمن را به شکست کشانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، سردار احمد راستی در چهارمین یادواره شهدای بخش صحرای باغ لارستان گفت: چهل و سه سال پیش با فرمان حضرت امام (ره) و همراهی بسیجِ مردم، انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و امروز به برکت جمهوری اسلامی و خون پاک شهیدان حضور ایران در منطقه بسیار پررنگ شده است.

معاون توسعه و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسدارن با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان به ویژه شهدای بخش صحرای باغ لارستان گفت: یاد و خاطره تمامی شهدای میهن اسلامی، شهدای لر ونفر بخش صحرای باغ لارستان که با رهبری عالم منطقه لارستان حضرت آیت الله آیت اللهی در پیروی از فرمان امام خمینی(ره) به مقابله با رژیم طاغوت پرداختند و به شهادت رسیدند، شهدای فداکاری که در جنگ تحمیلی برای دفاع از اسلام و ایران جانشان را فدا کردند و شهدایی که در سانحه هوایی بندرعباس مظلومانه به شهادت رسیدند را گرامی می داریم.

وی با اشاره به ثابت قدمی جمهوری اسلامی ایران علی رغم تحریم های دشمن افزود: مشکلاتی وجود دارد اما کشورهای غربی امروز دچار مشکلات بیشتری هستند، هر کشور پیشرفته ای مثل فرانسه، انگلیس و یا هرجای دیگری اگر این تحریم ها، ترورها و جنگ هایی که ۴۰ سال است علیه جمهوری اسلامی اعمال می شود علیه آنها اعمال می شد دچار فروپاشی می شدند، اما جمهوری اسلامی با لطف الهی، اتکا به مردم، رهبری امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) در قدرتمند ترین جایگاه ایستاده است.

سردار راستی با تأکید بر شکست های دشمن در برابر قدرت ایران اسلامی  ادامه داد: امروز قدرت جمهوری اسلامی قدرتی اثبات شده است ابرقدرتی مثل روسیه در جنگش به تجهیزات و برنامه ما نیازمند است، تمام ائتلاف غرب در خلیج فارس میخواهند در برابر ما به بازدارندگی برسند.

وی ادامه داد: چه کسی می توانست پایگاه آمریکایی را موشک باران کند و از آن در امان باشد، چه کسی می توانست گران ترین و مجهزترین هواپیمای جاسوسی آمریکا را در خلیج فارس ساقط کند ودشمن جرأت نکند جواب دهد، چه کسی می توانست دو شناور جنگی آمریکا را در آبهای خلیج فارس توقیف، بازجویی و تحقیر کند؟ اصلا بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری حتی ابرقدرت هایی مثل چین و روسیه نتوانستند با آمریکا این کار را کنند، وقتی پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی توسط جمهوری اسلامی سرنگون شد سران غربی و در رأس آن ترامپ به تحقیرشان در برابر قدرت جمهوری اسلامی اقرار کردند.

سردار راستی افزود: ما تجهیزاتی را داریم که شاید مثلِ آن در هیچ کجا نباشد موشک هایی که از آن رونمایی کردیم مثل هایپر سونیک، مافوق صوت، کروز که اصلا رهگیری آن ممکن نیست، تا تجهیزات دیگری که داریم و من نمیخواهم بازگو کنم، دشمن می داند که جمهوری اسلامی از چه قدرت نظامی برخوردار است که از حمله نظامی خودداری کرده است، آنها از افغانستان مفتضحانه فرار کردند و در حال فرار از خلیج فارس هستند به دلیل اینکه  از جمهوری اسلامی می ترسند.

معاون توسعه و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسداران بیان داشت: راهبرد ما راهبردی است که دنیا دارد از آن پیروی می کند، راهبرد موشکی، حتی زیردریایی های بدون سرنشین ما بر آسمان زمین و زیر زمین مسلط هستیم، از نظر قدرت نظامی هیچ مشکلی نداریم حالا دشمن آمده تا با یک ائتلاف چند ده کشوری با ما مقابله کند که خب نتیجه اش هم به فرار انجامید.

سردار راستی ادامه داد: هیبت جمهوری اسلامی از خون شهداست،از دل خانواده معظم شهداست، ما امروز به بالاترین تکنولوژی نظامی دست پیدا کردیم، ما به فرهنگ ایثار، فرهنگ شهادت، فرهنگ عاشورا افتخار میکنم امروز عزت جمهوری اسلامی را می بینیم، کشوری که در دنیا مستقل ترین است.

 

 

سیلی‌های ممتدی که آمریکا و هم پیمانانش خورده‌اند

معاون توسعه و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: در دویست، سیصد سال گذشته هیچ جنگی نبوده که بر اثر آن بخش های ارزشمندی از کشور ما جدا نشود، در عهدنامه ترکمنچای، در عهدنامه گلستان و در قضیه بحرین که رژیم طاغوت آن را بدون جنگ از دست داد، اما امروز جمهوری اسلامی نمی گذارد دشمن به یک وجب از خاکش چپ نگاه کند.

وی عنوان داشت: ما الان به پشت جبهه دشمن رسیده ایم، اسرائیل در محاصره رزمندگان اسلام است، کسانی که روزی  با سنگ با رژیم اسرائیل مبارزه می کردند امروز موشک و پهپاد دارند، این فرهنگ عاشورایی و مقاومت باعث شده است دشمنی که در یک جنگ چندین کشور عرب را ظرف سه روز و در یک جنگ ظرف ۶ روز شکست داد، امروز در مقابل یکی از آثار جمهوری اسلامی که حزب الله است تسلیم شده است.

سردار راستی با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا و هم پیمانان آن از سوی ایران اظهار داشت: آمریکایی ها  می دانند اگر کوچکترین خطایی بکنند چه سرنوشتی دارند، از سال ۱۳۶۴ در خلیج فارس ۹ سیلی به آمریکا زدیم ناوشان را با مین غرق کردیم، ناوشان را با موشک زدیم؛ بعد از جنگ هم انگلیسی ها را توقیف کردیم، کسانی که فقط کمپانی هند شرقی شان وقتی برای پادشاهان ایران پیغام می فرستادند پادشاهان تسلیم می شدند اما امروز در برابر جمهوری اسلامی جرأت ندارند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «اگر یکی بزنند ده تا می خورند».

وی افزود: دشمن با صرف هزینه های هزار میلیارد دلاری آمده بود که عراق، افغانستان، ایران و سوریه را از بین ببرد اما وقتی که در عراق با مقاومتی که نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران بود روبه رو شد، پشیمان گشته و گفت اگر با جمهوری اسلامی درگیر شویم هیبت ابرقدرتیمان از بین خواهد رفت.

سردار راستی با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی در مقابله با پیشروی دشمن افزود: وقتی پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق توسط ایران موشک باران شد پهپادهای آنان نتوانست کوچکترین حرکتی کند و در این حمله به مجموعه شان خسارت های سنگینی وارد شد اما از خسارت ها چیزی نگفتند و این ضربه سنگین جمهوری اسلامی بر آمریکایی بود که بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری حتی جرأت شلیک یک تیر هم به سمت آن را نداشت اما جمهوری اسلامی هیبت آمریکا را در هم شکست.

وی گفت: پیش از این در خلیج فارس، آمریکایی ها و متحدانشان در خصوص پیشروی هایشان اصلا پاسخگو نبودند اما امروز ما در تنگه هرمز گروهی را مستقر کردیم و موظفشان کرده ایم که جواب بدهند و عبور بی ضرر داشته باشند و حق ندارند در ۱۲ مایلی ما ورود کنند، اگر ورود کنند عاقبتش را می دانند.

سردار راستی افزود: وقتی که انگلیسِ خبیث تر از آمریکا، کشتی نفتی ما را به صورت غیرقانونی در جبل الطارق توقیف کرد به محض اینکه حضرت آقا دستور دادند عقب نشستند، در حضور ناوشکن های انگلیسی شناورها، بالگردها و پهپادهای ما رفتند و به آنها اخطار دادیم که اگر از اطراف شناوری که ما می خواهیم بازرسی و توقیف کنیم خارج نشوید حتما شلیک می کنیم، دشمن ناوشکنش را به عقب برد و ما شناور را توقیف و جریمه کردیم.

مگر کسی می توانست با انگلیس این کار را کند؟ الان هم نمی توانند، فقط نظام جمهوری اسلامی، فرهنگ اسلامی ایرانی است که از آنها نمی ترسد.

جمهوری اسلامی قدرت برتر منطقه

سردار راستی گفت: شناور مِرِس آمریکایی که چندسال پیش در خلیج فارس تخلف انجام داد را در برابر ناوشکن هایشان متوقف کردیم امروز جمهوری اسلامی دست برتر را در منطقه دارد و بدون حضور جمهوری اسلامی هیچ ترتیبات امنیتی در منطقه قابل اجرا نیست و دشمن هم این را اقرار کرده است.

معاون توسعه و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: شما ببینید یک ابرقدرتی که روزی نصف دنیا دستش بوده است با سه ماه جنگ به چه روزی افتاده است؟ ولی ما کشوری که انقلاب کرده بودیم، درگیرهشت سال جنگ بودیم و این همه خیانت و ترور و کودتا را خنثی کردیم امروز در چه جایگاهی قرار داریم؟ ما باید پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی  باشیم.

وی با اشاره به اقدام بزدلانه دشمن در ترور شهید صیاد خدایی و انتقام جمهوری اسلامی از این جنایت اضافه کرد: دشمن امروز به هر کاری دست می زند تا جمهوری اسلامی را از بین ببرد، دیروز برادر عزیزمان پاسدار شهید صیاد خدایی را شهید کردند، خوشا به حال شهید و بد به حال روباه صفتانی که این کارهای بزدلانه را انجام می دهند؛ ما که از شهادت ترسی نداریم، فرهنگ عاشورایی از شهادت متولد شده است، دشمن بداند که ما انتقام خواهیم گرفت هم از رژیم جعلی صهیونیستی هم از اربابشان و هم از نوکران داخلی شان.

سردار راستی شعار حقوق بشری دشمن را فریبی ظاهری دانست و اظهار داشت: شعار حقوق بشری دروغ بزرگ دشمن است، حجم حمله ای که به ما می کنند وسیع است تحریم هایی که علیه ایران اعمال می کنند چگونه با حقوق بشر سازگار است؟ فقط در ظاهر از حقوق بشر می گویند و به دنبال غلبه بر جمهوری اسلامی هستند، برای زدودن فرهنگ اسلامی ایرانی ماهواره هایی  را که هدفشان متلاشی کردن فرهنگ و بنیان خانواده  استرا به کار می برند.

وی افزود: ما در برابر انواع هجوم دشمن از جمله نظامی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایستاده ایم و امروز می بینیم که مردم ما هم در پویش های خودجوشی مانند «سلام فرمانده» وفاداری و پایبندی شان را اثبات می کنند.

سردار راستی با اشاره به نقش عظیم شهدا و خانواده شهیدان در تبلور انقلاب اسلامی گفت: شهیدان در راه دفاع از کشور جانشان را فدا کردند، خانواده های معظم شهدا چشم و چراغ ما هستند باید به کار آنان رسیدگی کنیم سرکشی داشته باشیم چرا که  امنیت امروز حاصل خون شهیدان و صبوری دل خانواده های شهداست‌‌‌‌‌.

دشمنی که به التماس افتاده است 

وی درخصوص موفقیت های جمهوری اسلامی در عرصه نظامی عنوان داشت: ما امروز در ارتش جمهوری اسلامی ناوشکن جماران را می سازیم که یکی از افتخارات ما هست، شناور تندرو شهید سلیمانی  شناوری بسیار پیشرفته که برای اولین بار در کشور ساخته شده است را ان شاءالله امسال در نیروی دریایی سپاه آب اندازی خواهیم کرد، شناورهایی داریم که ۹۵ نات سرعت دارد، بالاترین سرعت شناورهای دنیا ۴۵ نات است  اما ما سال گذشته سرعت های ۷۵ و ۹۵ نات را رونمایی کردیم و این شناورها موشک انداز است با ۹۵ نات سرعت هم هیچ راداری نمی تواند آن را بگیرد.

معاون پژوهش و توسعه سپاه پاسداران توان تکنولوژی جمهوری اسلامی را بی نهایت دانست و بیان داشت: دشمن امروز شکست خورده است و  فکر می کرد با خروج از برجام می تواند ما را تسلیم کند اما امروز آنها هستند که التماس می کنند، آنها می دانند که ما در علم اتمی هیچ مشکلی نداریم اما به فتوای امام خمینی(ره) و امام خامنه ای(مدظله) برای ما بازدارندگی ایجاد شده است چرا که ما به اصول اخلاقی و اسلامی معتقدیم اما دشمن ما به هیچ اصلی اعتقاد ندارد.

مشکلات کشور حل خواهد شد

معاون توسعه و پژوهش نیروی دریایی سپاه با تأکید بر حل مشکلاتی که در کشور وجود دارد بیان داشت: امروز در یک پیچ تاریخی هستیم تحریم ها و سوءمدیریت ها مشکلاتی را به  وجود آورده اما با اقتدار در حال حرکت هستیم، مشکلات با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است که قطعأ نتایج خوبی خواهد داشت، ما به نظام امیدواریم و گل سرسبد منطقه خواهیم بود.

سردار راستی با اشاره به فعالیت مؤثر شرکت های دانش بنیان عنوان داشت: در کشور شرکت های دانش بنیانی بسیاری است که وقتی من برای بازدید می روم می بینم لبه تکنولوژی دنیا را به دست آورده اند قطعأ  آثار و برکات این زیرساخت های علمی را در آینده خواهیم دید که کشور را متحول خواهد کرد.

وی افزود: همه ما باید امیدوار باشیم و امید را به جامعه تزریق کنیم برای روزی که کشور ما قدرت اول  منطقه باشد، الان به لحاظ نظامی کسی حریف ما نیست، در بحث علمی سریعترین رشد علمی را در دنیا داشته ایم، اگر شهدا نبودند و کشور را حفظ نکرده بودند امروز می توانستیم این شرایط را داشته باشیم؟ به سوریه، یمن،عراق و لیبی نگاه کنید و ببینید خون مطهر شهدا چگونه امنیت ما را تضمین کرده است و فراوانی نعمت را در کشور ما ایجاده کرده است.

سردار راستی خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند که قرنشان گذشته است و مثل ابرقدرت شرق تجزیه می شوند، این نظام کنونی که بعد از جنگ جهانی دوم سلطه گران در برابر شکست خوردگان به کار گرفتند تغییر می کند و به تعبیر رهبر انقلاب که فرمودند: «در نظم نوین جهانی جایگاه جمهوری اسلامی متفاوت از گذشته است.» ما به قدرت بی نهایتی رسیده ایم.

انتهای خبر/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول