اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رمز پیروزی‌های نظام جمهوری اسلامی مرهون ولایتمداری و انسجام نیروهای مسلح است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی رمز همه پیروزی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را وحدت کلمه، ولایتمداری و انسجام در نیروهای مسلح دانست و افزود: در همه عملیات‌های دفاع مقدس نیروهای ارتش، سپاه و بسیج و مردم نقش‌آفرینی کردند تا این افتخار نصیب نظام اسلامی شده است.

رمز پیروزی‌های نظام جمهوری اسلامی مرهون ولایتمداری و انسجام نیروهای مسلح است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی صبح امروز در مراسم مشترک یگان‌های نمونه نیروهای مسلح مستقر در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در سال ۱۳۶۱ به‌عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی بر تارک نظام جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد.

وی با اشاره به پیروزی‌های غرورآفرین رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، افزود: سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» از عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر به‌عنوان الگو برای پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه یاد می‌کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به بحران‌های جمهوری اسلامی ایران در سال ۶۰، تصریح کرد: در روز ۲۰ خرداد سال ۶۰ امام خمینی (ره)، بنی‌صدر را از فرماندهی کل قوا عزل کردند و در اول تیر همان سال بنی‌صدر نیز از مقام ریاست جمهوری عزل شد که ‌در پی آن حوادث تلخی را در کشور شاهد بودیم.

نوفرستی یادآور شد: شهادت مظلومانه شهید چمران، حادثه ترور مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه تهران، شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب، شهادت ائمه جمعه و سرداران جبهه‌های حق علیه باطل از مهم‌ترین مسائلی بود که می‌توانست در آن دوران نظام نوپای انقلاب اسلامی را ساقط کند.

وی تبیین کرد: در شرایط بسیار حساس سال ۱۳۶۰ با درایت مسئولان نظام و منویات حضرت امام (ره) انتخابات ریاست جمهوری برگزار و دولت شهیدان «رجایی و باهنر» تشکیل شد که نشان از استحکام نظام جمهوری اسلامی بر پایه اتکا به مردم و عنایات الهی داشت.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی  با اشاره به واقعه تلخ هشتم شهریور ۱۳۶۰ و شهادت رجایی و باهنر، گفت: در حالی که فرماندهان نظامی و رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد با استکبار درگیر جنگ تحمیلی بودند، انتخابات ریاست جمهوری برگزار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رئیس جمهور با آرای بالای مردم در صحنه برگزیده و روند اداره کشور و جنگ ادامه یافت.

نوفرستی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبری مقتدرانه حضرت امام(ره) و در صحنه بودن مردم حزب‌الله از همه بحران‌های داخلی و دشمنی‌های بیرونی سرافراز بیرون آمد، تأکید کرد: امروزه باید در این مسئله مهم تفکر کنیم که در آن شرایط و حوادث سخت چگونه ایستادیم و پیروز شدیم.

وی بیان داشت: انجام بیش از ۶۰ عملیات پیروزمندانه هشت سال دفاع مقدس همچون ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، عملیات فتح‌المبین و آزادی ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور و عملیات بیت‌المقدس با آزادی بیش از پنج هزار کیلومتر مربع علیرغم همه موانعی که وجود داشت نشان از روحیه ولایتمداری و ایثار مردم ایران در آن دوران دارد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی  رمز همه پیروزی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را  وحدت کلمه، ولایتمداری و انسجام در نیروهای مسلح دانست و افزود: در همه عملیات‌های دفاع مقدس نیروهای ارتش، سپاه و بسیج و مردم نقش‌آفرینی کردند تا این افتخار نصیب نظام اسلامی شده است.

نوفرستی خاطرنشان کرد: انسجام و روحیه ولایتمداری مردم در دهه ۶۰ علی‌رغم همه مشکلات دوران جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگی شد که فتح خرمشهر از آن جمله است و امروز نیز با صدور انقلاب اسلامی شاهد پیروزی جبهه مقاومت در سراسر جهان هستیم که نوید قرآن، پیروزی از آن متقین است.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول