اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

زاکانی: تنها راه برون رفت از مشکلات شهرها مدیریت جهادی است

شهردار تهران مدیریت جهادی را تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی شهرها عنوان کرد و گفت: باید با تفکری درست، تکیه بر اندیشه‌های صحیح و بهره‌گیری از نخبگان جامعه، گره از کار مردم بگشاییم.

زاکانی: تنها راه برون رفت از مشکلات شهرها مدیریت جهادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا زاکانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه همایش ملی جلوه‌های جهادی در مدیریت شهری اظهار کرد: سالروز آزادسازی خرمشهر نماد افتخار، بزرگی و عظمت دوران دفاع مقدس است و معادلات ما در دفاع مقدس با آزادسازی خرمشهر جلوه‌ای تازه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اگر نگاه خدایی در راس امور قرار بگیرد، همه کارها گشایش می‌یابد، افزود: وقتی امام خمینی (ره) فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود، در اندک زمانی این اتفاق به واقعیت پیوست.

وی در ادامه عنوان کرد: این همایش به نام دو شهید والامقام و اسطوره مزین شده است که باید از آنها تمسک بجوییم.

شهردار پایتخت یادآور شد: ما باید در مواجهه با شهدا مواردی را مدنظر قرار بدهیم که از جمله می‌توان به قدردانی از آنان، زمان شناس بودن، قهرمان‌سازی و الگوسازی از شهدا، یاری جستن از شهدا و امیدواری به شفاعت آنها در سرای باقی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اولین درس زندگی شهید باکری و شهید سلیمانی بندگی خوب خداست، بیان داشت: بنده شدن در گفتار آسان اما در عمل سخت است. شهید باکری اسوه‌ای است که دریافت و درک از بندگی خدا را در زندگی خود عملی و اجرایی کرد.

زاکانی یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا را تبعیت از امام و ولی‌شان دانست و تاکید کرد: مدیران ما باید تابع ولی فقیه باشند. دیگر ویژگی شهدا، خادم مردم بودن است که آنها در این حوزه پیشتاز بودند. به واقع در مقابل مردم فروتن بودن عین بزرگی است.

وی همچنین اضافه کرد: این انقلاب اسلامی مردم‌سالاری دینی را به ارمغان آورد که باید مردمسالاری دینی در راس کارهای مدیران جهادی باشد.

شهردار تهران با اشاره به اخلاص شهدا متذکر شد: هرکجا خطر بود، شهدا خود پیشقدم می‌شدند و هر جا نفعی وجود داشت، دیگران را به جلو هدایت می‌کردند.

وی، خطاب به مدیران بیان کرد: اگر ایمان به خدا سرلوحه کار شما باشد، در هر عرصه‌ای که باشید موفق خواهید شد، چه جنگ و چه حوزه اقتصاد.

شهردار تهران یکی از ویژگی‌های مشترک تمام شهدا را تدبر، تفکر، اندیشه و برنامه‌محوری عنوان کرد و گفت: اگر مدیران جهادی نیز این ویژگی‌ها را به ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری خود بیفزایند، قطعاً توفیقات فراوانی به دست خواهد آمد.

زاکانی، تنها راه برون‌رفت از مشکلات فعلی شهرها را مدیریت جهادی عنوان کرد و افزود: باید با تفکری درست، تکیه بر اندیشه‌های صحیح و بهره‌گیری از نخبگان جامعه، گره از کار مردم بگشاییم.

وی تشریح کرد: برای مثال حل مشکلاتی چون ترافیک، آلودگی هوا، نمای ساختمان‌ها، مدیریت بلایای طبیعی، مدیریت پسماند و ... نیازمند دقت نظر، برنامه و تدبیر است که اگر اتفاق بیفتد، شهرها ایمن شده و در مسیر توسعه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند شاگردی در مکتب شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: امروز باید راه را برای مردم باز کنیم و این راه تنها در سایه خدمت به مردم گشوده می‌شود. شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید آقا مهدی باکری می‌توانند راه را برای ما نشان دهند و الگوی مدیریتی ما در شهرها باشند.

شهردار تهران از شهردار تبریز به خاطر برگزاری همایش ملی جلو‌های جهادی در مدیریت شهری قدردانی کرد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول