اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

مجمع فوق‌العاده کمیته المپیک| از تغییر تاریخ انتخابات کمیته تا انتقاد شایسته از رفتار دبیر

مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک امروز برگزار و تاریخ انتخابات مشخص شد.

مجمع فوق‌العاده کمیته المپیک| از تغییر تاریخ انتخابات کمیته تا انتقاد شایسته از رفتار دبیر

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک از دقایقی پیش آغاز شد.

در ابتدا کیکاووس سعیدی صحبت‌هایی را مطرح کرد و گفت: تعدادی از عزیزان که در مجمع نیستند به صورت وبینار رای می‌دهند.

* به دلیل قطعی برق و نبودن وای‌فای اطلاع‌رسانی برای خبرنگاران مشکلات زیادی ایجاد کرد.

* در ادامه مجمع، کلیپی از مدال‌های کسب شده، صحبت‌های رئیس کمیته، دبیر کل و همین طور طاهره طاهریان نایب‌رئیس کمیته پخش شد.

*با رفتن برق سالن ارتباط خبرنگاران با مجمع هم قطع شد.

*صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، گفت: اسفندماه که در مجمع بودیم بحث بازی‌های آسیایی مطرح شد. باید هرچه سریعتر امکانات لازم برای برگزاری انتخابات شکل بگیرد چون دوره هیات اجرایی دی ماه سال گذشته به پایان رسید.

وی افزود: از کمیته به خاطر تدارکات بازی‌های کشورهای اسلامی تشکر می‌کنم. باید چند نکته را بگویم؛ شرایط لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده، ارز مورد نیاز هم همین طور. امضاها مثل قدیم کتبی نیست و در ۲-۳ روز می‌توان کار را انجام داد. مثلا ذی‌حساب می‌تواند چند هفته سرکارش باشد.

*نصرالله سجادی در این مجمع گفت: پیشنهاد من این است انتخابات بیستم تیرماه نباشد و ۳۰ مرداد ماه هم یک هفته به تعویق بیفتد و ششم و هفتم شهریور انتخابات برگزار شود. نظر من این است موضوع را ملی ببینیم.

*اگر نقدم را خوب نگفتم چون بچه جنوب‌شهرم

*علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در مجمع، خاطرنشان کرد: اگر آن موقع انتخابات برگزار می‌شد، همین الان ۶ ماه جلو می‌افتادیم باز هم فرقی ندارد، دوستان هر تاریخی می‌گویند با کارشناسی می‌توان تصمیم گرفت. من اگر نقدی به برخی دوستان هیات اجرایی دارم که درست است، شاید به قول خسروی‌وفا خوب بیان نکرده‌ام چون بچه جنوب شهرم. باید شان آقای صالحی‌امیری حفظ شود. هر تصمیمی گرفته می‌شود هم باید طوری باشد به ورزش لطمه نخورد. من به بحث بودجه نقد دارم اما از آقای صالحی‌امیری تشکر می‌کنم و همین که جلوتر از هیات اجرایی بود تشکر می‌کنم. از هیات اجرایی که برای ورزش تصمیم گرفتند نه فقط برای فدراسیون خودشان و اینکه دنبال این باشند ورزشکاران خود را بیاورند تشکر می‌کنم.

*در لحظاتی که تصویر مجمع در اتاق خبرنگاران برقرار شد و کیکاووس سعیدی در این مجمع توضیحاتی در خصوص دلیل عدم حضور المسلم و فرمان را عنوان کرد و گفت: آنها  با وجود داشتن جت اختصاصی اجازه پرواز را صادر نکردند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک یادآوری کرد: پس از تعویق بازی‌های آسیایی اعضای هیات اجرایی تصمیم گرفتن تا تاریخ جدیدی برای انتخابات کمیته ملی المپیک در نظر بگیرند و قرار شد این تاریخ در مجمع به رای گیری گذاشته شود.

وی در ادامه در حال ارائه برنامه‌ها و دستورالعمل جلسه بود که باز هم تصویر برای خبرنگاران قطع شد.

*دست بلند کردن برای رای‌گیری اصلا خوب نبود

* آرش میراسماعیلی در مجمع کمیته، خاطرنشان کرد: در جلسه پیش انتخابات تعرفه نبود و دست بلند کردن‌ها خوب نبود چون شاید رای دوستان چیز دیگری بود. یک ماهی که به بازی‌های کشورهای اسلامی مانده و ما قرار است ما پرقدرت حاضر شویم، انتخابات قطعا تاثیر خواهد داشت. از ۲۰ تیر تا ۳۰ مرداد هیچ فرقی ندارد. اجازه دهیم تیم‌ها با خیال راحت در مسابقات شرکت کنند. حتی اگر انتخابات ۷ شهریور باشد باز هم اتفاقی نمی‌افتد.

*در ادامه مجمع، نصرالله سجادی پیشنهاد داد در برگه رای گیری تاریخ ۳۰ مرداد ۶ شهریور لحاظ شود.

*صدیقی یکی از اعضای مجمع این انتقاد را مطرح کرد که چرا برگه‌های آرا دارای شماره است که کسی پاسخی نداد.

*عزیزی، رئیس فدراسیون گلف گفت: در ابتدا این سوال را دارم که آیا برای روز انتخابات به صورت ویبنار رای اخذ می شود؟ اگر خیر است، همین جا مشخص شود.

وی افزود: وضعیت ریاست ۶ فدراسیون در هاله‌ای از ابهام است و ما باید این را لحاظ کنیم اگر شرایط به گونه‌ای شد که نسبت ورزشکاران المپیکی و غیر المپیکی به هر دلیلی در انتخابات به خطر افتاد، چه باید کرد؟ نباید آنقدر سر مرز حرکت کنیم که انتخابات به خطر بیفتد.

*سعیدی در اینباره گفت: اساسنامه می‌گوید رای فدراسیون المپیکی ( ۲۹ فدراسیون و ۶ ورزشکار) باید بر سایر اعضا قالب باشد.

*دفاع ساعی از هیات اجرای کمیته ملی المپیک

*هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو تاکید کرد: در صورتی که مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک قبل از بازی های کشورهای اسلامی برگزار شود به کاروان اعزامی ایران در این بازی‌ها، لطمه می‌خورد.

وی در مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه از عملکرد همکاران خود در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک دفاع می کنم، اظهار کرد: هیات اجرایی کمیته ملی المپیک علاقمند بودند که این دوره هرچه سریع‌تر تمام شود و نفع ورزشکاران و فدراسیون های ورزشی را مدنظر قرار دادند.

ساعی ادامه داد: به صلاح ورزش کشور نیست ۲۰ روز قبل از بازی‌های کشورهای اسلامی مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک برگزار شود و باید مصالح فدراسیون هایی که در این مسابقات حضور دارند دیده شود چراکه با تغییرات در کمیته ملی المپیک مواجه خواهیم شد و تغییرات عمده ای در هیات اجرایی خواهیم داشت که باعث می‌شود به کاروان اعزامی ایران مسابقات لطمه بخورد.

رئیس فدراسیون تکواندو با تاکید بر اینکه تغییر و تحولات قبل از بازی ها باعث می شود کاروان ایران لطمه بخورد، اظهار کرد: فعالیت های مربوط به کاروان در حال انجام است و این تغییرات، فعالیت ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

ساعی افزود: با نظر کارشناسی سجادی موافق هستم و پیشنهاد میکنم تاریخ ۶ شهریور به زمان های مدنظر برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک اضافه شود.

* آغاز رای گیری و پیشنهاد صالحی امیری برای شمارش آرا

رای گیری برای تعیین زمان انتخابات کمیته ملی المپیک آغاز شد، در این لحظه صالحی امیری پیشنهاد داد که آرا در اختیار پولادگر نماینده وزارت ورزش قرار بگیرد و‌ شمارش آرا با نظارت وی و خسروی وفا انجام شود.

وی اظهارداشت: از همه کسانی که در این چهار سال با بنده و‌ هیات اجرایی همراهی کردند تشکر می‌کنم. چه کسانی که حامی بودند و چه کسانی که نقد کردند، از وزیر و وزرای محترم تشکر می کنم.

صالحی‌امیری یادی از سلطانی‌فر کرد و گفت: روز اول گفته‌ام و حالا هم می‌گویم که محوریت ورزش کشور وزیر است، نمی توان ورزش را با چند نفر اداره کرد، باید باور داشت که محور ورزش وزیر است. تلاشم این بود که در این چهار سال اخلاق و فضیلت را مقدم بر همه امور بدانم و باور کنیم ورزش قهرمانی بدون معرفت ره به جایی نمی برد. دلیل تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان همین است، پهلوانان نماد اخلاق و معرفت هستند، ارزش های معنوی نباید کم‌ شود و به همین دلیل موضع فرهنگ را به عنوان متن دانستم.

* دفاع صالحی‌امیری از هیات اجرایی

صالحی امیری با اشاره به حمله به هیات اجرایی تاکید کرد: اگر بنا بر قضاوت از هیات اجرایی باشد، من از همه محق‌تر هستم. همه اعضای هیات اجرایی، سرمایه ورزش ایران هستند. مگر در ورزش منطقِ داشتن معرفت، داشتن فدراسیون است؟ یعنی اگر طاهریان فدراسیون ندارد سرمایه ورزش نیست یا رحیمی فدراسیون ندارد ارزشمند نیست‌؟ تضعیف هر کسی در ورزش درست نیست. به اندازه کافی ورزش ایران مظلوم است و در تقسیم بودجه و مشکلات دیگر کشور نادیده گرفته می شود.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: به اندازه کافی ورزش ایران مظلوم است و مشکلات دارد به اندازه کافی در تقسیم بودجه نادیده گرفته شده است. نه اینکه دولت و مجلس نخواهد بلکه شرایط کشور اقتضا نمی‌کند دولت و مجلس به کمک ما بیایند. تخریب چهره‌ها، پیشکسوتان و اهالی ورزش گناه نابخشودنی است. مگر می‌شود حق نصرالله سجادی، خسروی وفا، سلطانی‌فر، هاشمی‌طبا، کیومرث هاشمی و .... را نادیده گرفت؟ باید از همدیگر قدردانی کنیم و نباید بین فدراسیون‌ها تفکیک بگذاریم. اگر در یک خانواده انگ زنی انجام شود، نابود می‌شود. اگر بیانی، جمله‌ای و قضاوتی از زبان من جاری شد که حق نبود، از همه حلالیت می‌طلبم و از همه کسانی که حق گردن من دارند طلب حلالیت دارم.

صالحی امیری گفت:‌ من یک رای دارم و آن را مخفیانه در صندوق می اندازم‌. سخن درون خانواده ورزش نباید به بیرون منتقل شود هر بحثی دارید انجام دهید ولی بیرون از خانواده ورزش نباید کوچکترین دغدغه و ناراحتی ایجاد شود.

وی در مورد دبیر کل شورای المپیک آسیا در تهران نیز گفت: حسین المسلم به تقاضای خودشان به ایران می خواست بیاید و نشست های دوره‌ای با کشورها دارند و از ازبکستان شروع کرده است. او طرح شنا برای همه را به کشورها می‌برد و می خواهند شنا را به آموزش و پرورش کشورها ببرد.

علیپور عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، اظهارداشت: از همفکری، هماهنگی و اینکه وزیر هیچ دخالتی در کمیته نداشت تشکر می‌کنم. ما سری قبل برای ۱۱ و الان برای ۱۰ نفر رای‌گیری می‌کنیم. من این پیشنهاد را دارم یک رئیس فدراسیون به هیات اجرایی اضافه شود.

این موضوع از سوی رئیس کمیته ملی المپیک مورد موافقت قرار نگرفت.

*انتقاد از دبیر؛ نمی‌توان بلندگو را روشن کرد و به هر کس بی‌احترامی کرد

مجید شایسته عضو هیات اجرایی گفت: به عنوان کوچکترین عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در این مجمع هستم.  آقای صالحی امیری زحمات زیادی کشیدند و همراهی و مودت و دوستی نبود  اتفاقات خوبی رخ نمی داد.  اما این نمی شود که بلندگو را روشن کنیم به هر کسی خواستیم بی احترامی کنیم بعد مجمع را ترک کنیم و این درست نیست. اقای علیرضا دبیر،  دکتر ما در مجمع قبلی و الان به همه ما بی احترامی کرد و سپس رای خود را داد و رفت.

وی یادآوری کرد: اگر قرار است اصول رعایت شود همه اعضا محترم هستم. من احساس کردم که دیگر باید پایین بشینم در پایان دوره استعفا دادم و به اصرار شما آمدم. دفعه قبل نظر اعضای هیات اجرایی اولین زمان بود. اینبار هم برای انتخابات نظر اکثریت ۲۰ تیر است. اینکه بگویند هیات اجرایی دنبال زمان خریدن است درست نیست. باید زمان انتخابات را خودمان در هیات اجرایی تعیین می‌کردیم ولی حق خود را به اعضای مجمع دادیم.۴ سال و اندی در هیات اجرایی بودیم و هر دو بار نظر ما اولین تاریخ برای برگزاری انتخابات بود‌.

شایسته تاکید کرد: ما چهارسال و اندی در خدمت شما بودیم و در هر مورد برای تعیین زمان انتخابات، نظر اعضای هیات اجرایی اولین انتخابات بود نه دومی.

در میان صالحی امیری خواست حرف او را قطع کند که شایسته گفت:  اجازه دهید حرف بزنم. همه اعضا بزرگ هستند.

در این میان میر اسماعیلی عنوان کرد که دبیر اینجا بود صحبت می‌کرد بهتر بود و شایسته پاسخ داد که او گذاشت و رفت. میراسماعیلی ادامه داد: باید مقابل خود او صحبت می کردید.

در پایان مجمع از زحمات قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی تقدیر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول