اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

داداش‌پور: سلامت حق تمام دانشجویان است

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: حوزه مشاوره سلامت نباید فقط به دانشگاه‌های بزرگ ما محدود شود و باید تمام دانشگاه‌های کشور از خدمات حوزه مشاوره سلامت برخوردار باشند.

داداش‌پور: سلامت حق تمام دانشجویان است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان در نشست خبری صبح امروز با موضوع برگزاری نخستین جشنواره سلامت دانشجویان گفت: در مقطعی ۴ میلیون و ۸۰۰ دانشجو داشتیم و امروز ۳ میلیون و ۲۰۰ دانشجو داریم و چنانچه قشر دانشجو هم به لحاظ روانی و جسمی سالم باشند و هم توانمند باشند می‌توانند کل جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار دهند.

وی افزود: ما از همان ابتدای کار اهداف مشخصی را دنبال کردیم که براین اساس سازمان امور دانشجویان سازمانی باشد در مسیر زیست سالم دانشجویی؛ در این راستا شعار سه گانه تحول‌گرایی، مردم‌محوری و عدالت‌خواهی را هم دنبال کردیم.

داداش‌پور عنوان کرد: ما معتقدیم سلامت برای همه دانشجویان در تمام دانشگاه‌های کشور باید مدنظر قرار بگیرد، بنابراین تحول باید از درمان‌گری به سمت پیشگیری برود تا قبل از اینکه افراد بخواهند به سراغ درمان بروند به فکر پیشگیری باشند.

وی گفت: ما باور داریم حدود ۹۵ درصد دانشجویان ما سالم و بدون مشکل هستند اما سلامت روان ابعاد مختلفی دارد که حوزه سلامت را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین ما باید بتوانیم حوزه مشاوره سلامت را هم فرهنگ سازی کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: برخی دانشجویان فکر می‌کنند باید حتما بیمار باشند تا به حوزه مشاوره سلامت مراجعه کنند در حالیکه اینگونه نیست، ما معتقدیم محیط سالم دانشجویی می‌تواند جامعه سالمی برای ما بسازد، ما سعی داریم این مسأله را مردمی کنیم.

وی ادامه داد: حوزه مشاوره سلامت نباید فقط به دانشگاه‌های بزرگ ما محدود شود و باید تمام دانشگاه‌های کشور از خدمات حوزه مشاوره سلامت برخوردار باشند، این خدمات در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری است.

داداش‌پور گفت: در برخی دانشگاه‌ها بنا بر توجهی که رئیس دانشگاه داشته، حوزه مشاوره سلامت به خوبی نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره سلامت از منظری شکل گرفت که سلامت دانشجویان از همه نظر مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: سلامت مردمی است و محدود به حوزه خاصی نیست و همه باید از سلامت برخوردار باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول