اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برخورد 2 جنگنده «رافال» فرانسه در نمایشگاه هوایی پاریس

دو فروند جنگنده رافال نیروی هوایی فرانسه حین پرواز در نمایشگاه هوایی پاریس باهم برخورد کردند.

برخورد 2 جنگنده «رافال» فرانسه در نمایشگاه هوایی پاریس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو فروند جنگنده «رافال» نیروی هوایی فرانسه حین پرواز در نمایشگاه هوایی در «پاریس» باهم برخورد کردند.

به گزارش وبگاه «یوراسیا تایمز» علی‌رغم این تصادم،  خلبانان این دو جنگنده موفق شدند جت‌های خود را به سلامت فرود آورند. سرهنگ «نیکلاس لیوت» فرمانده پایگاه «کنیاک شاتوبرنارد» گفت: « در این دو حادثه، دو جنگنده رافال از اسکادران 30 جنگنده نیروی هوایی فرانسه شرکت داشتند.»

این گزارش حاکیست، یکی از هواپیماها بخشی از دم خود را در این برخورد از دست داد، اما این دو هواپیما بدون مشکل فرود آمدند وهیچ  آسیبی روی زمین گزارش نشد. نیروی هوایی فرانسه تحقیقات در مورد این حادثه را آغاز کرده است.

 گزارش‌های محلی حاکی از آن است که تحقیقات در این زمینه آغاز شده است. یکی رافال‌های این سانحه، هواپیمایی بود که اخیراً با استتار «ببری» برای تمرین ناتو در یونان رنگ آمیزی شده  بود.

 

این دومین سانحه برای این جنگنده ساخت فرانسه بود. در فوریه سال جاری نیز یک فروند جنگنده رافال مستقر در ناو هواپیمابر فرانسوی «شارل دوگل» پس از جدا شدن لوله سوخت‌گیری و عدم توانایی خلبان دچار سانحه شد.

داسو رافال هواپیمای جنگنده دو موتوره چندمنظوره فرانسوی است که توسط شرکت هوانوردی داسو طراحی شده و ساخته می‌شود. داسو این هواپیما را جنگنده‌ای همه‌منظوره با قابلیت پنهان‌کاری نسبی توصیف کرده که قادر است همزمان وظایفی همچون برتری هوایی، بمباران اهداف زمینی، شناسایی و ماموریت‌های بازدارندگی اتمی را ایفا کند.

این هواپیما در سال ۱۹۸۶ اولین پرواز خود را انجام داده و از سال ۲۰۰۱ وارد فعالیت رسمی در ارتش فرانسه شد. هند، مصر و قطر سه کشوری هستند که قرارداد خرید این جنگنده را امضا کرده‌اند و چندین کشور  از جمله عراق هم در حال بررسی رافال برای انتخاب جنگنده جدید خود هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول