اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نیمی از مردم انگلیس مشکل کمبود انرژی دارند

مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری در تولید و توزیع برق در جهان اعلام کرد در صورتی که دولت انگلیس کمک نکند 40 درصد از مردم این کشور دچار کمبود در حوزه انرژی خواهند شد.

نیمی از مردم انگلیس مشکل کمبود انرژی دارند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، مایکل لوئیس، مدیرعامل شرکت ا.آن، که بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری در تولید و توزیع برق در جهان به شمار می‌رود، گفت: در صورتی که مقامات انگلیسی برای پایین آوردن قیمت حامل‌های انرژی در این کشور اقدام نکنند، 40 درصد خانوارها در این کشور دچار کمبود سوخت خواهند شد.

لوئیس گفت: بسیاری از مردم انگلیس به لبه بحران رسیده‌اند و شرایط در حال بدتر شدن است.

مدیرعامل شرکت ا.آن می‌گوید: یک سوم از مشتریان این کشور در حال کاهش هزینه‌های خود در خرید مواد غذایی هستند.

وی خواستار اقدام حداکثری دولت انگلیس برای کمک به مردم شد اما درباره اینکه دولت چه اقداماتی باید انجام دهد، جزئیاتی ارائه نکرد.

لوئیس گفت: مهم‌ترین مسأله این است که دولت مداخله کند و این به دولت بستگی دارد که  چگونه بخواهد در این زمینه کمک کند.

مدیرعامل شرکت ا.آن گفت: هزینه‌های انرژی مردم انگلیس نسبت به پیش از ماه آوریل که سالانه 1277 پوند بود، به نزدیک سه برابر رسیده و مجبور خواهند بود تا پاییز سالانه 3 هزار پوند برای تامین سوخت و انرژی خود هزینه کنند.

بر اساس یک نظرسنجی که اسکای نیوز هفته گذشته آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ منتشر کرد و از سوی موسسه ایپسوس انجام شده، 65 درصد مردم انگلیس با هدف کاهش هزینه‌ها از روشن کردن تجهیزات گرمایشی خود اجتناب کرده و یک چهارم آنها هم حتی به سمت کاهش مصرف مواد غذایی و پایین آوردن تعداد وعده‌های غذایی خود رفته‌اند.

روز جمعه بانک مرکزی انگلیس اعتراف کرد که نمی‌تواند تورم را‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل کند و این در حالی است که تورم این کشور در ماه آوریل به بالاترین میزان 40 سال گذشته رسیده است. میلیون‌ها خانوار در سراسر انگلیس هم اکنون با تبعات افزایش بی‌سابقه قیمت سوخت و حامل‌های انرژی در این کشور روبرو هستند.

افزایش 54 درصدی در قبوض برق و گاز خانوارها بدین معناست که آنها باید سالانه حدود 2500 دلار خرج این موارد کنند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول