اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هشدار نسبت به افزایش طلاق و کاهش ازدواج در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: از سال۹۰ تاکنون شاهد افزایش ۵۵ درصدی طلاق و کاهش ۴۰ درصدی ازدواج در مازندران بودیم.

هشدار نسبت به افزایش طلاق و کاهش  ازدواج در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در جلسه شورای اجتماعی استان اظهار کرد: همه ما به عنوان خدمت‌گزار مردم، مسوولیت شرعی و قانونی داریم نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه اقدام کنیم و با یک برنامه عملیاتی مانع ازبروز  بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شویم.

وی با ابراز تاسف از افزایش آمار برخی آسیب‌های اجتماعی در چند سال اخیر، گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون شاهد افزایش ۵۵ درصدی آمار طلاق و کاهش بیش از ۴۰ درصدی ازدواج  در استان بودیم و باید در جهت رفع این آسیب که موجب تشکیل بسیاری از پرونده‌ها و تحمیل هزینه سنگین به مردم و دولت می‌شود، برنامه‌ریزی و اقدام موثر صورت گیرد.

 رئیس کل دادگستری استان مازندران تصریح کرد: همه دستگاه‌های مرتبط اعم از بهزیستی، آموزش وپرورش، ورزش وجوانان، معاونت اجتماعی استانداری و سایر باید پای کار بیایند و با برنامه های جامع عملیاتی از فرصت‌ها استفاده کرده  و نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام عاجل کنند. 

اکبری،خانه، مدرسه و جامعه  راسه ضلع اصلی فرآیند آموزش و پرورش  عنوان کرد و گفت: همکاری این سه نهاد در تعلیم و تربیت نسل آینده ،پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی ،جلوگیری ازفرهنگ سازی برخی انحرافات اجتماعی و کم ارزش کردن نهاد خانواده  بسیار لازم وضروری است.

وی افزود: در این بین نقش آموزش وپرورش که به نوعی گسترده‌ترین دستگاه فرهنگی کشور است  و به طور مستقیم جمعیتی  بزرگ را تحت پوشش قرار داده بسیار مهم است؛ چون ضمن آنکه این مجموعه ابزارهای لازم برای تنظیم و یا  کنترل آسیب‌های اجتماعی را دارد ، می‌تواند از ساعات و سال‌هایی که دانش آموزان در مدرسه حضور دارند  استفاده کرده و برای مقابله با آسیب‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران به مطالبه‌گری در ادارات  ودسازمان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: آسیب‌های اجتماعی نیازمند مطالبه‌گری است؛ مطالبه‌گری  مدیران از مجموعه تحت نظرخود و همچنین مطالبه‌گری خبرنگاران و رسانه ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی از مسؤولان و تلاش برای یافتن راهکارهای کاهش آن  بسیار مهم است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول