اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

رضایی: برای تامین امنیت غذایی کشور یک برنامه دوساله تنظیم شده است

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: باتوجه به شیوع کرونا در سالهای اخیر، گرم شدن زمین و جنگ اوکراین برای تامین امنیت غذایی کشور یک برنامه دوساله تنظیم شده است.

رضایی: برای تامین امنیت غذایی کشور یک برنامه دوساله تنظیم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور امروز در حاشیه سفر به خوزستان و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: شرایط تغذیه و امنیت غذایی و کالاهای کشاورزی در سراسر جهان در شرایطی خاص قرار گرفته است.

وی افزود: اولین زنگ خطر امنیت غذایی را کرونا و فراگیری ویروس از دوسال به صدا درآورد بعد از آن تغییر اقلیم و گرم شدن زمین و پس از آن جنگ اوکراین موجب پیدایش علامت خطر شدند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: این سه حادثه امنیت غذایی جهان را با یک تغییر و تحول اساسی مواجه کرد.

وی ادامه داد: این مشکلات کشورهای بزرگ را وادار به یک برنامه ریزی ۱۰ ساله کرد اما ما فعلا برنامه‌ای دو ساله تنظیم کرده‌ایم که ظرف این دو سال مردم با هیچ مشکلی مواجه نشوند.

محسن رضایی با اشاره به اینکه این برنامه شامل تولیدات داخلی و کالاهای وارداتی می‌شود، تصریح کرد: یکی از بنادر مهم و تاثیر گذار ما بندر امام خمینی است که سالانه می‌تواند ۷۰ میلیون تن کالای صادراتی و وارداتی داشته باشد‌

وی بیان کرد: در سال گذشته از طریق بندر امام خمینی ۴۸ میلیون تن کالا مبادله شده است و در ماه‌های ابتدایی سال جدید نیز حدود دو میلیون و ۶۰۰ تن کالا وارد، دو میلیون و ۴۰۰ تن از آن خارج و حدود سه میلیون تن کالا در انبارها و سیلوهای بندر موجود است.

رضایی عنوان کرد: در گذشته برنامه‌های تامین مواد غذایی یک ساله بسته می‌شد اما باتوجه به شرایط مواد غذایی و کشاورزی دنیا، برنامه ریزی‌ها دوساله انجام خواهند شد.

وی ادامه داد: ان شاءالله در آینده نیز به فکر برنامه ریزی ۱۰ ساله خواهیم بود تا ملت ما دچار مشکلاتی در حوزه تغذیه نشوند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه بندر امام خمینی از نظر تجهیزات تامین است، گفت: وضعیت بعضی از کالاها بسیار خوب و ۱۰۰ درصد است و در حال تامین دیگر کالاها هم هستیم بطوری که در دو ماه گذشته ما حداقل سه میلیارد دلار خرید انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول