اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

ساخت ناوگان ۱۱ فروندی در دستور کار نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دستاوردهای این نیرو گفت: ساخت ناوگان ۱۱ فروندی از جمله برنامه‌های نداجا برای افزایش توان عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش است.

ساخت ناوگان ۱۱ فروندی در دستور کار نیروی دریایی ارتش

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست تخصصی بررسی مأموریت‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش در پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حبیب بقایی فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش و سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی برگزار شد.

امیر دریادار ایرانی در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی تا به امروز تهدیدات مختلفی را پشت سر گذاشته که این اتفاقات در دل خود تجارب گرانقدری را برای ما به همراه داشته است؛ به‌عنوان مثال در حوزه دریایی، ما از توان مأموریتی در یک منطقه محدود، امروز به جایی رسیده‌ایم که هیچ نقطه‌ای از آب‌های آزاد جهان نیست که به آن دسترسی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: اینکه ما به هر نقطه‌ای که آب هست، می‌توانیم دسترسی داشته باشیم، یعنی اینکه عمق راهبردی ما افزایش چشمگیری داشته است و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است که در لبه دفاعی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اقدامات این نیرو در سواحل مکران بیان کرد: نیروی دریایی عامل پیشرفت سواحل مکران است که تاکنون با استقرار در این منطقه توانسته است، کار‌های بزرگی انجام دهد.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش با تمام توان آماده انجام مأموریت‌های محوله است. وقتی ناوگروه ما می‌تواند در آب‌های آزاد حضور یافته و امنیت خطوط مواصلاتی دریایی را تأمین کند، این نشانه توان و اقتدار دریایی جمهور اسلامی ایران است.

دریادار ایرانی، ایجاد امنیت دریایی، توسعه سواحل مکران و فرهنگ‌سازی دریایی را از دیگر مأموریت‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش دانست و تصریح کرد: امروز آموزش‌ها در داخل انجام می‌شود و تمامی تجهیزات در داخل کشورمان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش توجه ویژه‌ای به نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و بر اساس نقشه راهی که فرماندهی معظم کل قوا ترسیم کرده‌اند، امروز ساخت رزم‌ناو‌های سنگین در دستور کار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: محدوده فعالیت ما تا محدود مدار ۱۰ درجه شمالی و دریای سرخ است. اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها را از تنگه هرمز تا دریای سرخ انجام می‌دهیم و در این مناطق حضور داریم.

دریادار ایرانی گفت: تشکیل ناودسته‌های پهپادبر، ساخت ناو اطلاعاتی، ناو‌های جنگالی (ویژه جنگ الکترونیک) و سایبری و ارتقاء توان رزمی و نوسازی و تحرک با ارتقاء سرعت و همچنین ساخت ناوگان ۱۱ فروندی از جمله برنامه‌های ما برای افزایش توان عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول