اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طوفان شن عراق را باز هم تعطیل کرد

دفتر نخست وزیری عراق روز دوشنبه را در این کشور به دلیل طوفان شدید شن تعطیل اعلام کرد و پرواز تمامی فرودگاه‌های این کشور نیز برای روز دوشنبه لغو شد.

طوفان شن عراق را باز هم تعطیل کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر نخست وزیری عراق روز یکشنبه اعلام کرد که فعالیت روز دوشنبه تمام شرکت‌های دولتی و مدارس این کشور به دلیل طوفان شن (گرد و غبار) تعطیل خواهد بود. 

وزارت حمل و نقل عراق نیز خبر داد که پروازهای روز دوشنبه تمامی فرودگاه این کشور لغو خواهد شد.

 بر اساس اعلام وزارت حمل و نقل عراق، موج گرد و غبار از ظهر روز سه‌شنبه به تدریج کاهش خواهد یافت.

منابع خبری گزارش داده‌اند که از عصر یکشنبه، طوفان شن از مرزهای غربی وارد عراق شده است.

لغو پروازهای فرودگاه نجف که یکی از فرودگاه‌های مهم برای ورود و خروج زائران ایرانی عتبات عالیات به عراق به شمار می‌آید، مشکلات متعددی را برای زائران ایرانی ایجاد خواهد کرد.

شبکه بهداشت و درمان عراق نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام کادر درمانی این کشور برای ارائه خدمات به شهروندان عراقی در آماده باش قرار دارند.

خاورمیانه همیشه درگیر گرد و غبار و طوفان‌های شن بوده است، اما این طوفان‌ها در سال‌های اخیر فراوان‌تر و شدیدتر شده‌اند. این روند با استفاده بیش از حد از آب رودخانه، ساخت سدهای بیشتر و جنگل زدایی همراه بوده است.

عرضه آب در عراق سال‌هاست که رو به کاهش است و عراق به عنوان یکی از پنج کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی و بیابان‌زایی طبقه‌بندی می‌شود. در ماه آوریل، یک مقام وزارت محیط زیست این کشور هشدار داد که عراق ممکن است طی دو دهه آینده با ۲۷۲ روز گرد و غبار در سال روبرو شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول